تبیان، دستیار زندگی
ا تلویزیون ملی اسکاتلند در گزارشی به بررسی ضرورت تدریس درس فلسفه در دبیرستانها پرداخته و آن را برای رشد قوای فکری دانش آموزان مهم ارزیابی کرده است. به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر"، این گزارش نظر بسیاری از افرا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درس فلسفه برا دانش آموزان ضروری است، فلسفه مروج تفکر ا

تلویزیون ملی اسکاتلند در گزارشی به بررسی ضرورت تدریس درس فلسفه در دبیرستانها پرداخته و آن را برای رشد قوای فکری دانش آموزان مهم ارزیابی کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر"، این گزارش نظر بسیاری از افرادی که به مناسبتهای گوناگون  تجربه گذراندن درسی در باب فلسفه را دارند جویا شده است و تقریباً همه این افراد تأکید کرده اند فلسفه باعث شده است حتی آنها دروسی چون ریاضیات و فیزیک را با دیدی دیگر بنگرند. یکی از پرسش شوندگان که دانشجوی دکترای دانشگاه گلاسکو است به خبرنگار تلویزیون اسکاتلند گفته است این که فردی بدون مطالعه فلسفه و تأمل فیلسوفانه واجد تفکر انتقادی باشد  برای وی قابل تصور نیست و به نظر وی تفکر انتقادی با فلسفه عجین است.  او معتقد است نباید فلسفه را با بحثهای ثقیل مابعدالطبیعه خلط و خبط کرد و بزگترین رسالت فلسفه ترویج عقلانیت درست و تحلیلی برخورد کردن با مسائل است. این دانشجوی فلسفه همچنین معتقد است فلسفه برای بزرگسالان نیز بسی سودمند است اما اگر بتوانیم بچه ها را از دوران کودکی با آن مأنوس کنیم راه ساده تری پیش رو داریم.