تبیان، دستیار زندگی
ست حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار شهردار و مدیران شهرداری قم با اشاره به راه‌پیمایی 22 بهمن ملت ایران، این راه‌پیمایی را یك پیام برای استكبار جهانی دانستند و گفتند: راه‌پیمایی 22 بهمن این پیام را برای استكبار جهانی داش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی : ما مردم همیشه در صحنه هست

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار شهردار و مدیران شهرداری قم با اشاره به راه‌پیمایی 22 بهمن ملت ایران، این راه‌پیمایی را یك پیام برای استكبار جهانی دانستند و گفتند: راه‌پیمایی 22 بهمن این پیام را برای استكبار جهانی داشت كه ما مردم همیشه در صحنه هستیم و پای حرف‌هایمان ایستاده‌ایم و تا توان داریم از كشور و اسلام حفاظت می‌كنیم. هیچ چیز به غیر از اسلام و دین و ولایت نمی‌توانست ملت را این گونه در سرما به خیابان‌ها بیاورد. این راه‌پیمایی برای كسانی كه با اسلام مقابله می‌كنند، پیام دارد. مردم در این راه‌پیمایی اعلام كردند امریكا، انگلیس و فرانسه اگر همه با هم متحد شوند، باز هم ما به آنها غالب هستیم و یك لحظه عقب‌نشینی نمی‌كنیم.
آیت الله صافی گلپایگانی افزودند: دشمن گاهی فكر می‌كند ایمام مردم ایران ضعیف شده است و از این رو حرف‌هایی می‌زند، ولی نمی‌داند كه با این كارها احساسات دینی ملت بیشتر تحریك می‌شود و این راه‌پیمایی‌ها در تضعیف روحیه استكبار جهانی بسیار مؤثر است.
ایشان پیام دیگر راه‌پیمایی را خطاب به مسؤولین كشور ایران ارزیابی كردند و متذكر شدند: مسؤولین باید از این ملت تقدیر كنند، پیام مردم به مسؤولین این بود كه هر آنچه آنها می‌خواهند باید در كشور اجرا شود. آنها می‌خواهند اسلام در كشور پیاده شود. صدا و سیمای كشور اسلامی باشد، در اهدای جوایز به افراد توجه شود و دقت كنند كه بیت‌المال در چه مسیری هزینه می‌شود و این راه‌پیمایی اتمام حجتی بود با مسؤولین. این مردم پیر و جوان، زن و مرد با جان و مال در راه اسلام فداكاری می‌كنند و در خط ولایت هستند. حاكمیت دین و اسلام را می‌خواهند و با این عقیده از خطرهایی كه پیش می‌آید، دفاع می‌كنند.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسؤولین شهرداری قم خاطر نشان ساختند: شهر قم باید جزء شهرهای نمونه كشور باشد زیرا تنها متعلق به ایران نیست، بلكه متعلق به جهان تشیع است و كسانی كه به این شهر خدمت می‌كنند مورد عنایت حضرت ولی عصر ـ عج ـ هستند.
ایشان غیرتمندی و عنایت ائمه ـ ع ـ به قم را از ویژگی‌های مردم این شهر برشمردند و تصریح كردند: ظواهر این شهر باید آراسته به دین و اهل بیت ـ ع ـ باشد، كسانی كه به قم می‌آیند باید از این شهر درس بگیرند، زیرا قم دارای پیام است. ما موظف هستیم پیام قم را به جهان برسانیم. كسانی كه بودجه در اختیار دارند باید بدانند قم برای كشور افتخار است وظیفه همه است كه به این شهر خدمت كنند.
آیت الله صافی گلپایگانی ادامه دادند: در فعالیت‌های مبارزاتی در زمان طاغوت قمی‌ها نقش و سهم زیادی داشتند. به همین منظور همیشه مورد بی‌مهری پهلوی قرار می‌گرفت و می‌خواستند قم را از جایگاهی كه دارد ساقط كنند و به این شهر توجه نمی‌كردند. ایشان افزودند: بررسی نقش‌های مختلف این مردم طی مراحل قبل و بعد از انقلاب موجب می‌شود مسؤولین درجه اول كشور خود را مدیون قم بدانند و دین خود را ادا كنند.
ایشان در ادامه قم را مركز شیعیان از قرن اول هجرت تاكنون معرفی كردند و گفتند: قم مانند شهرهای معمولی نیست، سابقه قم دارای محدثان و علمای بزرگ است و اگر قم نبود امروز از معارف اسلامی و دین خبری نبود. علما از همان اوایل سعی می‌كردند جنبه قداست قم را حفظ كنند. كتاب‌های علمی كه در گذشته در قم تألیف شده است، تعدادشان از چندین هزار هم بیشتر است.
استاد دروس خارج فقه حوزه علمیه قم در پایان از شهرداری قم خواستند سنت‌های اسلامی را در این شهر پایه‌گذاری كنند و سنت‌ها و بدعت‌های منفی را از بین ببرند.