تبیان، دستیار زندگی
م به دلیل کثرت ناشرین قرآن کریم در استان قم ، از سوی اداره کل نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن ، دفتری در این استان دایر می شود . حسن تفکری مدیر کل مدیر کل دفتر نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاسیس دفتر نظلرت بر چاپ و نشر قرآن کریم در قم

به دلیل کثرت ناشرین قرآن کریم در استان قم ، از سوی اداره کل نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن ، دفتری در این استان دایر می شود .

حسن تفکری مدیر کل مدیر کل دفتر نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن در گفت وگو با خبرنگار گروه دین و اندیشه "مهر"، ضمن اعلام این مطلب و با اشاره به این که اقدام فوق خواسته ناشرین این استان بوده است ، گفت : از آنجا که تمام کتاب های قرآنی می بایست مجوز چاپ و نشر خود را از سازمان دارالقرآن دریافت کنند ، ارتباط ناشرین قم با دفتر تهران برای آنها وقت گیر است و به همین دلیل با توجه به تعدد ناشرین این حوزه ، راه اندازی دفتری در این استان را در برنامه کاری خود قرار داده ایم .

وی با اشاره به این که دفتر فوق تا پایان امسال آغاز به کار خواهد کرد ، افزایش سرعت انتشار مجوز برای ناشران قمی و ایجاد شرایط مناسب برای ناشران را از جمله دستاوردهای این اقدام اعلام کرد .

به دلیل غلط های بسیاری که در قرآن های منتشر شده از سوی ناشران مختلف وجود داشت ، از سال 1364 ، تمام قرآن های کشور با مجوز سازمان دارالقرآن منتشر می شوند و از آنجا که این مجوز طی دو مرحله برای چاپ  و سپس نشر ارائه می شود ، ناشران می بایست برای چاپ هر قرآن ، حداقل دو بار با این سازمان ارتباط برقرار کنند که به طور طبیعی ، این امر برای ناشران فعال این حوزه بیش از سایر ناشران است .

تأسیس دفتر نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم ، در راستای ایجاد تسهیلات برای ناشران قرآن در قم خواهد بود .