تبیان، دستیار زندگی
تا مشاور سیاسی سیدعبدالعزیز حكیم ضمن تكذیب خبر توافق مجلس اعلا با كردها بدون موافقت آیت‌الله سیستانی گفت: سید عبدالعزیز حكیم هیچ زمان بر خلاف رای آیت‌الله سیستانی عمل نكرده و نمی‌كند. «سید محسن حكیم» در گفت‌وگو با خبرنگار سیا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سید عبدالعزیز حكیم هیچ زمان بر خلاف رای آیت‌الله سیستا

مشاور سیاسی سیدعبدالعزیز حكیم ضمن تكذیب خبر توافق مجلس اعلا با كردها بدون موافقت آیت‌الله سیستانی گفت: سید عبدالعزیز حكیم هیچ زمان بر خلاف رای آیت‌الله سیستانی عمل نكرده و نمی‌كند.
«سید محسن حكیم» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در خصوص اخبار منتشر شده در روزنامه كویتی "القبس" مبنی بر توافق سید عبدالعزیز حكیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق با كردهای این كشور برای واگذاری سمت نخست وزیری عراق به "عادل عبدالمهدی" وزیر دارایی كنونی و سمت ریاست جمهوری به "جلال طالبانی" رهبر حزب اتحادیه میهنی كردستان عراق بدون موافقت آیت‌الله سیستانی، با تاكید بر اینكه ائتلاف در این زمینه تصمیم‌گیری می‌كند و تنها مجلس اعلاء نیست، خاطرنشان كرد: ائتلاف از مجموعه‌ای از گروههای تشكیل شده و این گونه نیست كه سیدعبدالعزیز حكیم خود توافق كند.
وی ائتلاف واحد را یك فراكسیون خواند و گفت: هرگونه توافق بایستی در راستای ائتلاف باشد و هیچ زمان سیدعبدالعزیز حكیم در طول عمر خود بر خلاف رای آیت‌الله سیستانی عمل نكرده و نمی‌كند و خودش را سرباز كوچك مرجعیت می‌داند.
مشاور سیاسی رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق این اخبار را شبهه‌دار و غیر صحیح دانست و افزود: نیات سویی پشت این اخبار است كه برای همگان مشخص شده و حتی اگر برخی بخواهند رنگ و بوی تبلیغاتی به این موضوعات داده و در میان صفوف شیعه اختلاف ایجاد كنند، قادر به این كار نخواهند بود.
محسن حكیم تاكید كرد: همه اعضای ائتلاف واحد زیر پرچم آیت‌الله سیستانی هستند و تا آخر و تحقق منافع ملت عراق زیر این پرچم باقی خواهند بود.
وی همچنین در خصوص خبر چند روز گذشته روزنامه كویتی الوطن به نقل از یكی از اعضای برجسته مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق مبنی بر اینكه "عادل عبدالمهدی" نامزد "ائتلاف واحد عراق" نامزد پست نخست وزیری دولت انتقالی آینده عراق است، تصریح كرد: در حال حاضر شخصیت‌های متعددی كه واجد شرایط احراز پست نخست‌وزیری هستند، وجود دارند كه یكی از آنها «عادل عبدالمهدی» است.
مشاور سیاسی رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق با تاكید بر اینه این امر نیازمند تفاهم ملی است، خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه شخصیت‌های دیگری نیز هستند هیچ چیز بطور قطعی انجام نشده و این بحث‌ها در سطح حدس و گمان است.
حكیم در پایان از كلیه مراجع تقلید به ویژه شخص آیت‌الله سیستانی كه با حضور به موقع خود و عنایت قرار دادن لیست ائتلاف واحد توانستند نقش بالایی را در گسترده‌تر كردن پایگاه مردم و حضور فعالانه مردم ایفا كنند و همچنین مردم عراق كه با شركت در انتخابات توانستند حماسه جدیدی را در داخل عراق بیافرینند تشكر و ابراز امیدواری كرد این ائتلاف در آینده‌ اعتماد مردم را پاس داشته و برای خدمت رسانی به مردم تلاش كند