تبیان، دستیار زندگی
ور سید حسن نصرالله دبیركل حزب الله لبنان با محكوم كردن تلاش های دولت آمریكا برای معرفی مقاومت لبنان به عنوان یك جریان تروریستی اظهار داشت : هدف آمریكایی ها رساندن ما به این باور است كه تروریست هستیم . وی در آئین گرامیداشت یاد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سید حسن نصر الله : هدف آمریكایی ها رساندن ما به این باور

سید حسن نصرالله دبیركل حزب الله لبنان با محكوم كردن تلاش های دولت آمریكا برای معرفی مقاومت لبنان به عنوان یك جریان تروریستی اظهار داشت : هدف آمریكایی ها رساندن ما به این باور است كه تروریست هستیم .
وی در آئین گرامیداشت یاد « زكریا حمزه » از اعضای شورای مركزی حزب الله در شهر بعلبك در شرق لبنان گفت : هر كسی كه علیه اسراییل مبارزه كند و با سیاست آن رژیم در هر منطقه ای از جهان مخالف باشد , از نظر آمریكایی ها تروریست است .
نصرالله با اشاره به اظهارات اخیر سفیر آمریكا در بیروت درباره مقاومت و متهم كردن حزب الله به تروریسم , افزود : سفیران كشورهای غربی از جمله آمریكا در دیدارهایشان با وزیران لبنانی , مطالبی از آنها می پرسند كه مجلس نمایندگان چنین مسایلی را مطرح نمی كند.
حال آنكه از نظر اصول دیپلماسی این كار دخالت آشكار در امور داخلی لبنان است .
او با انتقاد از سكوت برخی طرف های داخلی در برابر این دخالت ها , اضافه كرد : چگونه است كه این افراد در مورد دخالت غرب سكوت می كنند اما به دخالت سوریه اعتراض دارند به گفته نصرالله , هدف از این دخالت ها تحریك گروه های لبنانی علیه یكدیگر و ایجاد فتنه داخلی است و برای مقابله با این دخالت ها باید ملت و دولت موضعی قاطع و متحد اتخاذ كنند.
وی با انتقاد از حكومت های عربی كه به آمریكا دل بسته اند , گفت : با اینكه همه می دانند دولت آمریكا چیزی جز منافعش برایش مهم نیست , برخی دولت های عرب و اسلامی همچنان به آمریكا دل بسته و ادعای مقام های آمریكایی درباره دمكراسی و آزادی را باور دارند.