تبیان، دستیار زندگی
سی رؤسای سازمان صداوسیما و سازمان تبلیغات اسلامی و مسئولان حوزه هنری، بر همکاری متقابل، تأکید کردند. در این نشست، مهندس عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صداوسیما، به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان، با حجت‌الاسلام خامو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاکید بر همکاری های جدی سینمایی در دیدار رؤسای صدا و سی

رؤسای سازمان صداوسیما و سازمان تبلیغات اسلامی و مسئولان حوزه هنری، بر همکاری متقابل، تأکید کردند.
در این نشست، مهندس عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صداوسیما، به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان، با حجت‌الاسلام خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و حسن بنیانیان دیدار کردند.
به نوشته «جام‌جم»، در این نشست، حسن بنیانیان، به فعالیت‌های فرهنگی و ارزشی حوزه هنری و هنرمندان متعهد و انقلابی در ارائه تولید آثار ارزشمند هنر دینی اشاره کرد و گفت: حوزه هنری، فضای صمیمی برای کار هنرمندان است اما در یک بن‌بست «عَرضه» قرار دارد، یعنی کارها و تولیدات فاخر ما، فقط در یک تالار کوچک ارائه می‌شود و امکان عَرضه آنها در عرصه ملی نیست.
رئیس حوزه هنری با اشاره به جایگاه ویژه و ملی صداوسیما، اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک بسیاری از تولیدات حوزه هنری به عرصه ملی صداوسیما منتقل شود.
حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این دیدار گفت: علاوه بر ارائه تولیدات، حوزه هنری می‌تواند برای تولید آثار، از صداوسیما سفارش بگیرد. صداوسیما باید حوزه هنری را از خود بداند و در این عرصه نیازهایش را اعلام کند تا تولیدات حوزه هنری در راستای آن نیازها قرار گیرد.
وی افزود: ما در این راه با همکاری بیشتر به فکر عرضه آثار هستیم، نه فضای اقتصادی و کسب درآمد.
عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صداوسیما نیز در این نشست گفت: شاید اگر حوزه هنری نبود، صداوسیما مجبور می‌شد که مرکزی همانند حوزه هنری برای خود ایجاد کند.
رئیس سازمان صداوسیما درباره همکاری این دو نهاد فرهنگی در حوزه سینما اظهار کرد: اگر حوزه هنری و صداوسیما متحد شوند، می‌توانند ساختار سینما را اصلاح کنند و با توجه به اینکه سیاست جدید صداوسیما مبتنی بر حمایت از فیلمهای ارزشی است، حوزه هنری می‌تواند به خوبی به تغییر ساختار سینمای کشور کمک کند.
وی با تأکید بر ضرورت نقد برنامه‌ها افزود: بتازگی صداوسیما تمام شبکه‌های خود را موظف کرده است تا به نقد برنامه های خود بپردازند. اگر حوزه هنری هم به نقد فاخر برنامه‌های تلویزیونی بپردازد، ما آنها را پخش می‌کنیم.
رئیس سازمان صداوسیما در پایان سخنان خود اعلام آمادگی کرد تا کمیته مشترکی بین صداوسیما و حوزه هنری تشکیل شود تا آثار و تولیدات حوزه هنری به صداوسیما منتقل شود و این تولیدات را در برنامه‌ای مختص حوزه هنری و با آرم خود حوزه پخش شود.