تبیان، دستیار زندگی
صی دولت اردن قصد دارد با توجه به پنج ركن دین اسلام , پنج مناره برای مسجدالاقصی بسازد. رئوف نجم , قائم مقام كمیته اجرائی ناظر بر مرمت مسجدالاقصی با اعلام خبر فوق همچنین از موافقت مقامات فلسطینی دولت اشغالگر قدس برای اجرای ای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساخت 5 مناره برای مسجدالاقصی

دولت اردن قصد دارد با توجه به پنج ركن دین اسلام , پنج مناره برای مسجدالاقصی بسازد.
رئوف نجم , قائم مقام كمیته اجرائی ناظر بر مرمت مسجدالاقصی با اعلام خبر فوق همچنین از موافقت مقامات فلسطینی دولت اشغالگر قدس برای اجرای این طرح خبرداد . هزینه برآوردی ساخت اولین مناره 352 هزار دلار است كه قرار است مطالعات اولیه و اقدامات اجرائی آن در سال آینده میلادی انجام پذیرد.
دولت اردن از دیرباز و به صورت سنتی به عنوان مسئول نوسازی و مرمت مسجدالاقصی فعالیت می كند. هم اكنون یهودیان در مناطق دیواره های شرقی مسجدالاقصی كه از زمان سال های جنگ 1346 به اشغال رژیم اشغالگر درآمده است به عبادت می پردازند. اما فلسطینیان معتقدند كه مناطق مذكور جزئی از مركز استان كرانه باختری رود اردن در آینده است .
پنجمین مناره كه دولت اردن قصد بنای آن به عنوان اولین مناره را دارد در دیواره های غربی احداث می شود. در دیواره های غربی مسجدالاقصی حفره هایی دیده می شود كه مسلمانان علت بوجود آمدن آن را حفاری های دولت اشغالگر قدس می دانند.
در دیواره های جنوبی نیز نظیر این حفره ها پدید آمده بود كه كمیته اردنی با مرمت و تعمیر آن از ارائه صدمات بیشتر به دیواره های جنوبی جلوگیری كرد.
یهودیان مدعی هستند كه مسجدالاقصی بروی ویرانه های كنیسه یهودیان ساخته شده است و برای ظهور مسیح موعود باید مجددا كنیسه یهودیان بر روی ویرانه های مسجدالاقصی مسلمانان ساخته شوند.
در راستای همین هدف یهودیان افراطی چندسالی است كه شروع به حفاری هایی در بعضی مناطق تحت نفوذ خود كرده اند.
اخیرا نیز رژیم اشغالگر قدس خبر از مسدود كردن قسمتی از مسجدالاقصی به علت احتمال ریزش دیواره و سقف آن داده است كه فلسطینیان را دچار نگرانی كرده است .