تبیان، دستیار زندگی
شد جلسه چشم انداز استراتژی 20 ساله شهر قم در افق 1400 به منظور برنامه ریزی و توسعه این شهر مقدس برگزار شد. در این جلسه كه شهردار قم , مدیران شهرداری و اعضای هیات علمی دانشگاه های كشور حضور داشتند شهردار قم با بیان اینكه در ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چشم انداز 20 ساله شهر قم بررسی شد

جلسه چشم انداز استراتژی 20 ساله شهر قم در افق 1400 به منظور برنامه ریزی و توسعه این شهر مقدس برگزار شد.
در این جلسه كه شهردار قم , مدیران شهرداری و اعضای هیات علمی دانشگاه های كشور حضور داشتند شهردار قم با بیان اینكه در برنامه چشم انداز 20 ساله بایستی جایگاه مدیریت شهری و شهرداریها مشخص گردد , بر لزوم توجه به قوانین مربوط به شهرداریها تاكید نمود و گفت : شهرداریها به عنوان متولی شهرها با ارائه برنامه ای جامع و با در نظر گرفتن امكانات و شرایط خاص بایستی چشم اندازی بلند مدت همراه با افقی روشن جهت رفاه شهروندان مهیا نمایند لذا تدوین استراتژیهای بلند مدت و همسویی با تغییرات در مدیریت شهری بسیار با اهمیت است و برای رسیدن به این اهداف باید معقول ترین راهبردها رادر پیش گرفت .
وكیلی با اشاره به اینكه ابعاد چشم انداز 20 ساله شامل ویژگیهای شهری , شهروندی و مدیریت شهری با محوریت مردم می باشد , افزود : از نیازهای اولیه تدوین اولویتها نگاه به ابزارهای توسعه شهر است و لازم است بخشهای تاثیرگذار در توسعه شهرها و مدیریت شهری شناسایی گردد و ضمن پرهیز از بحثهای سلیقه ای به تعیین اولویتهای برنامه سالانه شهر بپردازیم .
وی ارائه برنامه ریزی و ایجاد شیوه ای خلاق و نوآور در مدیریت شهری را بسیار اساسی عنوان نمود و بر شناسایی فرصتها , تهدیدات محیطی , شناسایی نقاط ضعف و قوت و بررسی تطبیقی استراتژی بین شهرداریهای ایران و كشورهای مختلف دنیا در مدیریت شهری در اجرای بهتر افق 1400 قم تاكید نمود .
در ادامه یكی از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران ضمن تاكید بر ضرورت برنامه ریزی استراتژیك در شهرداریها به برنامه ها و اهداف این طرح اشاره و دیدگاههای كارشناسی شده را در تدوین استراتژی , توسعه و اجرای چشم انداز 20 ساله قم مطرح نمود .

منبع : روزنامه جمهوری اسلامی