تبیان، دستیار زندگی
مطالبی که در هفته ی گذشته در بخش تغذیه کارشد عبارتند از: مواد غذایی گشاد کننده ی رگ ها، غذاهای مضر در عفونت ادراری و خستگی، خواص زغال اخته، پوست لیموترش، شیرین بیان، طرز تهیه ی یک بلغور جو دو سر خوشمزه و مفید و آنتی بیوتیک های طبیعی.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خستگی و گرفتگی عروق؛ زغال اخته و پوست لیموترش

مطالبی که در هفته ی گذشته در بخش تغذیه کارشد عبارتند از: مواد غذایی گشاد کننده ی رگ ها، غذاهای مضر در عفونت ادراری و خستگی، خواص زغال اخته، پوست لیموترش، شیرین بیان، طرز تهیه ی یک بلغور جو دو سر خوشمزه و مفید و آنتی بیوتیک های طبیعی.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان
خستگی، گرفتگی عروق، زغال اخته، پوست لیموترش

5 ماده غذایی برای باز کردن رگ ها
حفظ سلامت رگ ها از اهمیت بالایی برخوردار است چون در صورت گرفتگی و مسدود شدن آن ها هیچ علامت ظاهری مشخصی نخواهید داشت اما مشکلات جدی ای برای سلامتی تان به بار خواهد آمد.

نان لواش در نگاه متخصصان تغذیه
در بین چهار نان سنتی مصرفی مردم، بالاترین میزان سبوس در نان های سنگک و بربری و کمترین آن به ترتیب در تافتون و لواش است.

اگر عفونت ادراری گرفته اید این ها را نخورید
عفونت در دستگاه ادراری به واسطه وجود باکتری ها ایجاد می شود. از آنجایی که باکتری ها از قندها تغذیه کرده و در محیط اسیدی تکثیر می شوند لازم است که از مصرف مواد غذایی دلخواه آن ها خودداری کنیم. همچنین با مصرف برخی مواد غذایی می توان علائم آن را تسکین داده و به بهبودی رسید.

گیاهان دارویی مفید در سلولیت (3)
بیش از 85 درصد زنان در طول عمر خود با سلولیت روبرو خواهند بود. اگر چه سلولیت با اضافه وزن و چاقی در ارتباط است ولی مختص به این گروه افراد نیست و در افرادی که از لحاظ وزنی در محدوده ایده آل هستند نیز قابل مشاهده است.

آنتی بیوتیک هایی که نیاز به تجویز پزشک ندارد (1)
آنتی بیوتیک! نام داروهایی که با افت دما و شروع فصل سرما بیشتر و بیشتر بر سر زبان ها می افتد. خوشبختانه آنتی بیوتیک های طبیعی نیز وجود دارند که بدون ایجاد عوارض جانبی برای درمان عفونت ها موثر عمل می کنند. با ما همراه باشید...

شیرین بیان زیر ذره بین طب سنتی
مهم ترین و شناخته شده ترین موارد مصرف شیرین بیان برای رفع مشکلات معده مانند بدهضمی های معده، نفخ، التهابات معده، درد معده، ورم معده و ترش کردن است که تاثیر بسیاری دارد.

بهبود درد مفاصل با پوست لیموترش
نتایج مطالعات نشان می دهد که این میوه خواص ضدسرطانی نیز دارد. اما در این مطلب قصد داریم به تأثیر پوست آن روی دردهای مفصلی صحبت کنیم. از آنجایی که بخشی از خواص لیموترش در پوست آن قرار دارد بنابراین بهتر است به جای دور ریختن از آن استفاده کنید.

افزایش مصرف نوشیدنی های شیرین با غذاهای شور
در یک تحقیق انجام شده بین کودکان استرالیایی 2 تا 16 ساله نشان داده شد که مصرف مواد غذایی شور یا خوش نمک موجب افزایش مصرف نوشیدنی های شیرین در آن ها شده و احتمال افزایش وزنشان را 26 درصد افزایش می دهد.

6 اشتباهی که در حین پخت بلغور جو دو سر مرتکب می شوید
یکی از سالمترین و مفیدترین صبحانه ها مخصوصا در این روزها و روزهای زمستانی بلغور جو دو سر پخته یا همان شوربای جو دوسر است. اما پختن آن هم اصولی دارد که بهترین فایده و مزه را نصیبتان کند...

خسته اید؟ این ها را نخورید
گاهی پیش می آید که با دلیل و بی دلیل احساس خستگی می کنیم. اما اکثر مواقع دلیل این خستگی در بشقاب هایمان است. برخلاف باور رایج هر آنچه می خورید به بدنتان انرژی نمی دهد. برعکس بعضی مواد غذایی در حین هضم شدن یا به دلیل ترکیبات شیمیایی موجود در آن ها باعث خستگی بدن می شوند. در این مطلب شما را با این مواد غذایی بیشتر آشنا می کنیم.

زغال اخته: 10 خاصیت این دلبرانه پاییزی
زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان و مهم تر از همه کم کالری است. این دلبرانه پاییزی منبع فیبر بوده و دوستدار قلب است. در این مطلب می خواهیم شما را با گوشه ای از خواص این قرمزهای خوش رنگ آشنا کنیم. لطفاً با ما باشید.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.