تبیان، دستیار زندگی
گز  آئین های باشكوه نماز عید فطر , دیروز در مناطق مختلف ایران اسلامی برگزار شد. مومنان روزه دار و مبارزان سنگر جهاد با نفس در اقصی نقاط میهن اسلامیمان روز گذشته پس از یكماه عبادت و روزه داری و بندگی خالصانه پروردگار متعال , ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آئین های باشكوه نماز عید فطر در سراسر ایران اسلامی برگز

آئین های باشكوه نماز عید فطر , دیروز در مناطق مختلف ایران اسلامی برگزار شد.
مومنان روزه دار و مبارزان سنگر جهاد با نفس در اقصی نقاط میهن اسلامیمان روز گذشته پس از یكماه عبادت و روزه داری و بندگی خالصانه پروردگار متعال , عید فطر را جشن گرفته و به شكرانه این عید بزرگ اسلامی به نماز ایستادند.
نمازگزاران با حضور در مصلاها , مساجد , تكایا و حسینیه ها ضمن مناجات با معبود خود , قبولی طاعات و بندگیشان را از باریتعالی مسئلت كردند.
سخنرانان نیز نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی و حفظ وحدت دعوت نموده و از حضور پرشور و انقلابی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی كردند.
آیت الله مشكینی در خطبه های نماز عید سعید فطر در مصلای قدس قم ماه مبارك رمضان را ماه تمرین و ممارست در اعمال نیك , گفتار شایسته و كسب معنویت و اخلاق خواند و افزود : باید همه مومنین به ویژه جوانان با قرائت روزانه قرآن و تدبر در آن برای حفظ روحیه معنوی خود بكوشند.
وی با تبریك عید سعید فطر به ملتهای مسلمان جهان به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی از خداوند پیروزی مسلمین بر كفر جهانی و خروج هرچه سریعتر اشغالگران از سرزمین های اسلامی عراق و فلسطین را خواستار شد.
آیت الله امینی نیز در خطبه های نماز عید سعید فطر در حرم كریمه اهل بیت (س ) با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی , ماه رمضان را ماهی بزرگ و با فضیلت خواند كه برخی توانستند به درستی از بركات آن استفاده كنند و امروز پاداش عمل خود را از خداوند متعال بگیرند.
وی از صداوسیما برای برنامه های ویژه ماه مبارك و ایجاد فضای معنوی در كشور قدردانی كرد و ابراز امیدواری كرد : صداوسیما در ایام دیگر سال هم همچون ماه رمضان با پخش برنامه های خوب معنویت را در كشور رواج دهد.
آیت الله امینی بااشاره به حضور پرشور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در برنامه های معنوی و نمازهای جمعه و جماعت گفت : از جوانان می خواهم كه به حضور خود در مساجد ادامه دهند و مانند ماه مبارك رمضان چشم خود را از گناه حفظ كنند.
او همچنین به راهپیمایی عظیم روز قدس اشاره و از مردم قم برای حضور پرشكوه در این راهپیمایی قدردانی كرد.
آیت الله امینی افزود : مسئله غصب فلسطین مسئله ای بسیار مهم است كه به تمامی جهان اسلام مربوط می شود. وی اشغال عراق را در راستای نقشه شوم از نیل تا فرات دانست و گفت : امروز آمریكا و انگلیس هم آلت دست رژیم صهیونیستی هستند و چنانچه مسلمانان غفلت كنند و حكومتهای اسلامی از خواب بیدار نشوند اسلام در همه جهان مورد ظلم قرار می گیرد.
در مشهد نیز آیت الله عبادی در خطبه های نماز عید سعید فطر كه در جوار بارگاه ملكوتی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع ) برگزار شد با تبریك فرارسیدن عید فطر به مسلمانان جهان افزود : این عید اجر , مزد و پاداش یك ماه عبودیت مومنان به درگاه خداوند است .
امام جمعه مشهد گفت : مسلمانان در ماه مبارك رمضان سعی می كنند تا با تهذیب نفس به منبع اصلی و بی منتهی كه خداوند است متصل شوند و مسلمانی كه روح و جسمش به خدا وصل شد از هیچ قدرتی در دنیا ترس و واهمه ندارد.
وی همچنین حضور معنوی جوانان در برنامه های مذهبی را ارزشمندترین روش مقابله با دشمنان اسلام و ایران دانست .
آیت الله عبادی بااشاره به حضور پرشور و میلیونی مردم كشورمان در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت : مردم مسلمان ایران اسلامی و سراسر جهان با شركت در این راهپیمایی عظیم بار دیگر دشمنان انقلاب و اسلام را از این حضور یكپارچه در صحنه متحیر و شگفت زده كردند.

منبع : روزنامه جمهوری اسلامی