تبیان، دستیار زندگی
آن 500 عنوان كتاب با موضوع قرآن در غرفه كتابهای روز قرآنی (حوزه اروپا و آمریكا) در بخش مكتوب دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم به نمایش درآمده است . مسئول غرفه كتاب های روز قرآنی در گفتگو با ستاد خبری نمایشگاه قرآن ضمن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارائه 500 عنوان كتاب قرآنی در بخش مكتوب نمایشگاه قرآن

500 عنوان كتاب با موضوع قرآن در غرفه كتابهای روز قرآنی (حوزه اروپا و آمریكا) در بخش مكتوب دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم به نمایش درآمده است .
مسئول غرفه كتاب های روز قرآنی در گفتگو با ستاد خبری نمایشگاه قرآن ضمن اعلام این مطلب گفت : این كتاب ها در قالب ترجمه قرآن كریم و همچنین مفاهیم و تعالیم قرآنی شامل 250 جلد به زبان انگلیسی , 100 جلد به زبان آلمانی , 80 جلد به زبان فرانسوی , 50 جلد به زبان روسی و حدود 10 جلد به زبان های دیگر است .
به گفته كریمی در زمینه ترجمه قرآن كریم بیش از 50 عنوان ترجمه به نمایش گذاشته شده كه 35 عنوان آن به زبان انگلیسی , 15 ترجمه به زبان آلمانی , 10 قرآن به زبان فرانسوی , 5 ترجمه قرآن به زبان روسی و همچنین یك عنوان ترجمه نیز به هر یك از زبانهای تركی استانبولی و بوسنیایی ارائه شده است .
برپایه این گزارش كتاب های مربوط به مفاهیم و تعالیم قرآنی به دو دسته كتابهای تالیف و ترجمه شده توسط مسلمانان و غیرمسلمانان تقسیم شده است .
همچنین تفسیرهای به نمایش گذاشته شده در غرفه كتاب های روز قرآنی (حوزه اروپا و آمریكا) شامل بیست دوره تفسیر به زبان های روسی , انگلیسی , فرانسه و آلمانی است .
از جمله این تفاسیر می توان به تفسیر دوازده جلدی به زبان آلمانی تالیف تئودورخوری , دو تفسیر به زبان فرانسوی مشتمل بر یك تفسیر ده جلدی و یك تفسیر شش جلدی , 15 تفسیر به زبان انگلیسی شامل تفسیر ده جلدی ابن كثیر , تفسیر هفت جلدی علامه المعدودی , تفسیر 16 جلدی انورعلی با عنوان « قانون بنیادین زندگی بشر » تفسیر 18 جلدی سیدقطب با عنوان « فی ظلال القرآن » , تفسیر نه جلدی معانی القرآن از دكتر محمدحسن خان , تفسیر چهارجلدی ماجدی , تفسیر سه جلدی مفتی محمد شفیع , تفسیر سه جلدی بشیراحمد , تفسیر سه جلدی عبدالكلام آزاد اشاره كرد.

منبع : روزنامه جمهوری اسلامی