تبیان، دستیار زندگی
ان بیست و شش تن از علمای برجسته عربستانی ضمن فراخواندن مردم عراق به مقاومت در برابر اشغالگران , جهاد را حق مشروع مردم این كشور دانستند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوبی , در اطلاعیه ای كه به امضای بیست و شش تن از علمای مذهب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علمای عربستان مردم عراق رابه مقاومت در برابر اشغالگران

بیست و شش تن از علمای برجسته عربستانی ضمن فراخواندن مردم عراق به مقاومت در برابر اشغالگران , جهاد را حق مشروع مردم این كشور دانستند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوبی , در اطلاعیه ای كه به امضای بیست و شش تن از علمای مذهبی عربستانی رسیده و در پایگاه اینترنتی موسوم به « اسلام تودی » منتشر شد , آمده است : بی تردید جهاد با اشغالگران وظیفه و مقاومت حق مشروعی است كه شرع مشخص و مردم عراق را مكلف كرده است تا چون گذشته كه با استعمار انگلیس جنگیدند , از خود , شرف , سرزمین و نفت كشورشان دفاع كنند.
موج جدید حملات هوایی آمریكا به فلوجه
جنگنده های آمریكایی در موج جدیدی از حملات هوایی به غرب بغداد طی 24 ساعت گذشته چهار بار مواضع شبه نظامیان را در منطقه فلوجه و رمادی هدف قرار دادند. شهر فلوجه هم اكنون در محاصره هزاران نیروی آمریكایی و ارتش جدید عراق می باشد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از فلوجه بیانیه نظامی نیروهای آمریكایی كه دیروز منتشر شد , حاكی است در این حملات كه در چارچوب عملیات یورش به فلوجه و رمادی صورت گرفت استحكامات جنگی , یك مقر توپخانه ضدهوایی و محل مخفی گاه تسلیحات هدف قرار گرفت .
ارتش آمریكا همچنین چندین منطقه را در شهر فلوجه كه به نظر می رسد شبه نظامیان را پناه داده اند هدف آتش توپخانه قرار داد.
نیروهای آمریكایی همچنین از طریق بلندگو و پخش اعلامیه از مردم خواسته اند تا این شهر را ترك كنند.
شاهدان و ارتش آمریكا دیروز از كشته شدن سه عراقی و زخمی شدن هفت تن دیگر در حمله هوایی جنگنده های ارتش آمریكا در بیست و چهار ساعت گذشته به شهر فلوجه عراق خبر دادند.
همچنین به دنبال حمله هوایی و زمینی شدید نیروهای آمریكایی به شهر فلوجه , یكی از افراد سرشناس این شهر خواستار كمك به دوازده هزار نفر از سكنه این شهر شد كه در یك مجموعه گردشگری در بیست كیلومتری غرب فلوجه پناه گرفته اند.
گزارش دیگری از فلوجه حاكیست بیمارستانی در فلوجه كه كار ساخت آن به تازگی به پایان رسیده بود و قرار بود در روزهای آینده افتتاح شود صبح دیروز بر اثر اصابت دو موشك تخریب شد.
گزارشهای رسیده از شهر الرمادی نیز حاكیست نیروهای آمریكایی ضمن ورود به الرمادی , اقدام به محاصره محله « عزیزیه » در این شهر كردند. نیروهای آمریكایی راههای اصلی در این شهر را بستند و تك تیراندازهای خود را در پشت بام ساختمانها مستقر كردند.
این تحولات در حالی صورت می گیرد كه اهالی قسمتهای شرقی الرمادی به مناطق امن تر مهاجرت كردند.
خبرنگار العربیه در گزارشی گفت نیروهای آمریكایی هم اكنون در ورودی های غربی شهر مستقر شده اند.
وی افزود : اهالی بخش شرقی شهر از بیم درگیری نیروهای آمریكایی با افراد مسلح و آغاز عملیاتی كه نیروهای آمریكایی وعده آنرا داده اند , به مناطق دیگر نقل مكان كردند.
از سوی دیگر بر اثر انفجار سه خودرو بمب گذاری شده و حمله شبه نظامیان به سه پاسگاه پلیس در شهر سامرا دیروز دستكم بیست و هفت نفر كشته و پنجاه و هفت نفر زخمی شدند.
به گزارش رویترز از سامرا , یك مقام بیمارستانی گفت : بیست و سه نفر از جمله نه مامور پلیس كشته و چهل نفر از جمله هفده پلیس در انفجارهای سامرا زخمی شدند.
سرتیپ عبدالرزاق الجارمین فرمانده محلی نیروهای واكنش سریع عراق در دو انفجار نخست نزدیك ساختمان شهرداری و یك پست بازرسی در آن حوالی كشته شد. ژنرال طارق عویدی شهردار سامرا نیز در این حملات زخمی شد.
پلیس گفت شبه نظامیان به حملات همزمان به سه پاسگاه پلیس در سامرا دست زدند و چهار پلیس را كشتند , هفده نفر را زخمی كردند و ده نفر دیگر را به گروگان گرفتند.
بنابر گزارش دیگری سخنگوی ارتش آمریكا در عراق اعلام كرد : شش تفنگدار دریایی آمریكا در خلال عملیات نظامی به منظور تقویت امنیت در استان الانبار در غرب عراق و منطقه بلد كشته و چهار تفنگدار دیگر زخمی شدند.
به گزارش شبكه تلویزیونی الجزیره , این سخنگو افزود : نظامیانی كه كشته یا زخمی شدند جزو اولین گروه از تفنگداران دریایی آمریكایی بودند كه به منطقه اعزام شده اند.
شبكه الجزیره همچنین اعلام كرد : یك خودرو نظامی آمریكایی از نوع هامفی بر اثر انفجار بمب در مسیر گشتی نظامیان آمریكایی در منطقه خانبازی در غرب بغداد از كار افتاد و تعدادی از سربازان آمریكایی در این حادثه زخمی شدند.
از سوی دیگر یك سرباز سپاه سیزدهم فرماندهی پشتیبانی در جریان یك آتشباری غیر مستقیم به یك پایگاه نظامی نیروهای چند ملیتی در نزدیكی فلوچه كشته شد. و پنج نفر دیگر زخمی شدند.
كشته شدن دوازده شیعه عراقی در جنوب بغداد
افراد مسلح ناشناس با حمله به كاروانی از شیعیان در منطقه لطیفیه در جنوب بغداد , همه اعضای آن را كه دوازده نفر بودند , كشتند.
به گزارش واحد مركزی خبر از بغداد به نقل از منابع محلی , این كاروان در حال عزیمت به نجف اشرف برای دفن جنازه بخشدار منطقه « هب هب » از توابع استان دیاله بود كه هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت .
مهاجمان پس از این كشتار تمامی جنازه ها را به همراه خودروهای آنان به آتش كشیدند.
در این كاروان چهار نفر از مقامات مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق در استان دیاله نیز حضور داشتند.
بخشدار منطقه « هب هب » پنجشنبه گذشته بدست افراد ناشناس به قتل رسیده بود. افراد مسلح ناشناس در منطقه لطیفیه پیش از این نیز به چند كاروان زائران كه عازم نجف اشرف و كربلای معلی بودند , حمله كرده و آنان را به قتل رسانده بودند.

منبع : روزنامه جمهوری اسلامی