تبیان، دستیار زندگی
اس سروری ، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت استفاده ارزشمند از فرصت های معنوی ماه مبارک رمضان و این که استفاده مناسبی از این موقعیت ها نمی شود ، تشکیل ستادی به منظور ساماندهی به فعالیت های دستگاه های ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشکیل ستادی برای ساماندهی به فعالیت های رمضان ضروری اس

سروری ، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت استفاده ارزشمند از فرصت های معنوی ماه مبارک رمضان و این که استفاده مناسبی از این موقعیت ها نمی شود ، تشکیل ستادی به منظور ساماندهی به فعالیت های دستگاه های مختلف در ماه مبارک رمضان را ضروری اعلام کرد و گفت : باتوجه به اهمیت موضوع ، موضوع نظارت بر فعالیت دستگاه ها در این ماه پربرکت را در مجلس طرح خواهم کرد .

پرویز سروری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه دین واندیشه خبرگزاری "مهر" اظهار داشت : هر حرکت معنوی ، به یک فضای معنوی مطلوب نیاز دارد ، در واقع اگر بستر سازی مناسبی به منظور فعالیت های معنوی و مذهبی وجود نداشته باشد  نمی توان کار معنوی قابل قبولی داشت .

وی افزود : ماه مبارک رمضان، به طور طبیعی این فضا و بستر معنوی لازم را ایجاد می کند ، چرا که در این ماه معنویت عمومی افزایش یافته و می توان با برنامه ریزی های دقیق و از پیش تعیین شده ، به منظور افزایش این معنویت و تبیین مبانی دینی  اقدامات مؤثری داشت .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که ماه مبارک رمضان همه فضاهای ممکن را برای یک کار معنوی ارزشمند آماده می کند گفت : بی تردید با عملکردهایی متناسب با فضای ایجاد شده ، می توان به مطلوبات فرهنگی دست یافت .

سروری با یادآوری این که اقداماتی که تا کنون در راستای فضاسازی معنوی صورت گرفته قابل قبول نبوده و می بایست به آنها نمره منفی داد  افزود: اگر به برنامه های صداوسیما ، نشریات ، مطبوعات و دیگر رسانه هایی که می توانند در امر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مؤثر واقع شوند دقت کنیم ، در می یابیم که نتوانسته اند از فضای معنوی ماه مبارک رمضان که از سوی خداوند متعال در اختیار انسان قرار می گیرد ، بهره برداری مثبت و ارزشمندی داشته باشند .

وی تأکید کرد : عدم بهره برداری از فرصت های سازنده ای که در اختیار انسان قرار می گیرد ، در برخی موارد تأثیرات منفی بدنبال داشته و می تواند مخرب باشد .

سروری با یادآوری این که مسئولان فرهنگی کشورنیز نتوانسته اند از فضای معنوی رمضان که قلب های اقشار مختلف جامعه به طور فطری و طبیعی آماده پذیرش معنویات هستند به خوبی استفاده کنند گفت : ماه مبارک رمضان این ظرفیت ، ارزش و قابلیت را دارد که ستادی از نهادهای فرهنگی مرتبط شکل گرفته و اقدامات مناسب فرهنگی را به منظور فعالیت های ارزشمند ساماندهی کند .

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود : هیچ کشوری ، به اندازه جمهوری اسلامی ایران ، این امکان و قابلیت را ندارد که از این همه سرمایه های عظیم معنوی که به صورت خدادادی در اختیار انسان ها قرار می گیرد استفاده کند ، بنابراین انسجام و یکپارچگی نهادهای فرهنگی ، به منظور استفاده مطلوب از این فرصت ها بسیار ضروری به نظر می رسد .

سروری با اشاره به این که برای انجام فعالیت های مؤثر و ارزشمند هر یک از نهادهای فرهنگی ، می بایست نقش و وظیفه ای خاص را پذیرفته ، در همان راستا اقدام کنند تصریح کرد : در صورتی که اقدامات متعدد و متنوعی که در کشور صورت می گیرد ، ساماندهی شده و بر اساس یک برنامه ریزی خاص و منظم عمل شود ، می توان انتظار داشت که فعالیت های مثبت و ارزنده ای در سطح جامعه صورت گیرد .

وی در ادامه به ضعف عملکرد مساجد اشاره کرد و گفت : متأسفانه مساجد که کانون های فرهنگی تأثیر گذاری هستند نتوانسته اند بر خلاف سال های گذشته ، در این ماه مبارک به نحو شایسته ای فعالیت کنند .

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت ساماندهی به فعالیت ها و استفاده بهینه از فرصت ماه مبارک رمضان گفت : بنده به عنوان یکی از نمایندگان مجلس پیشنهاد نظارت جدی تر به برنامه های ماه مبارک رمضان را مطرح می کنم تا بهره برداری های مناسبتری از این ماه داشته باشیم .