تبیان، دستیار زندگی
ا رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به این که رمضان ماه میهمانی خداوند متعال است ، روزه را یکی از عبادات ارزشمند این ماه اعلام کرد و گفت : روحیه معنوی و دینی افراد جامعه در این ماه به گونه ای تغییر می کند که...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس سازمان تبلیغات استان لرستان در گفتگو با مهر : رمضا

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به این که رمضان ماه میهمانی خداوند متعال است ، روزه را یکی از عبادات ارزشمند این ماه اعلام کرد و گفت : روحیه معنوی و دینی افراد جامعه در این ماه به گونه ای تغییر می کند که به خوبی می توان از تغییرات ایجاد شده به منظور تقویت ابعاد معرفتی و دینی افراد جامعه استفاده کرد .

حجت الاسلام اسماعیل قبادی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری "مهر" اظهار داشت : ماه مبارک رمضان ماه خداست و انسان ها در این ماه ، میهمان خداوند متعال هستند . در واقع در این ماه ، انسان ها به میهمانی خداوند دعوت شده اند و خدای حکیم و کریم نیز میزبان است و می داند که چگونه از میهمانانش پذیرایی کند .

وی افزود : چنانچه میهمان خالصانه و صادقانه دعوت میزبان را بپذیرد و این پذیرش از روی ارادت باشد ، میزبان حکیم و کریم نیز به نحو شایسته ای از او پذیرایی و پاداش اعمال صالح وعبادات خالصانه وی را خواهد داد .

حجت الاسلام قبادی در ادامه با یادآوری این که روزه از جمله اعمال بسیار ارزشمند ماه مبارک رمضان است گفت : روزه موجب تثبیت اخلاص می شود ، بنابراین ماه مبارک رمضان و روزه داری ، فرصت مناسبی برای بهره برداری معنوی در راستای تثبیت اخلاص ، پایداری ، استقرار آن و همچنین تقویت اعتماد به نفس است .

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان تصریح کرد : اگر بتوانیم در این ماه پرفیض ، اعتماد به نفس خود را تقویت کرده و اخلاص متزلزلمان را پایدار و دائمی کنیم ، به نظر می رسد بهترین بهره برداری را از این ماه داشته ایم .

وی با اعلام این که روزه تقویت  اراده برای اقشار مختلف را نیز به دنبال دارد گفت : روزه  از جمله عباداتی است که به صورت مکتوب بر آن تأکید شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود : با توجه به تأکیداتی که برای این عبادت شده است ،  می توان پیش بینی کرد که به طور حتم غرض حکیمانه ای در پشت تأکید بر این عبادت وجود دارد . این تأکید در واقع به دلیل همان نفع های متعددی است که برای انسان اعلام شده است . بنابراین روزه رمضان لطفی الهی  برای انسان هاست .

حجت الاسلام قبادی در ادامه با تأکید بر ضرورت بهره برداری های معنوی ارزشمند و سازنده از فرصت های این ماه مبارک ، افزود : یکی از استفاده هایی که می توان از این ماه داشت ، تقویت ابعاد معرفتی  و دینی افراد جامعه است ، دستگاه های مرتبط با مسائل فرهنگی به خوبی می توانند از فرصت ایجاد شده ، برای فعالیت در زمینه تببین و ترویج مبانی دینی و اخلاقی استفاده کنند .

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان لرستان بر آمادگی روحی و روانی افراد به منظور پذیرش مباحث دینی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت : با استفاده از این فرصت و بهره گیری از دانش و آگاهی های افرادی به عنوان مبلغ ، به خوبی می توان در راستای ارائه پیام زندگی ساز خداوند به مردم استفاده کرد .

وی افزود : به همین منظور سازمان تبلیغات اسلامی ، روحانیونی را تربیت و به نقاط دورافتاده استان های مختلف اعزام می کند ، این روحانیون می توانند با ارائه مطالب مفید و به روز، در جهت مقابله و رفع هجمه های مختلف  فرهنگی ، اجتماعی و دیگر موارد موفق عمل کنند .