تبیان، دستیار زندگی
ود سید علی حامد شاه موسوی، دبیر كل جنبش فقه جعفری پاكستان در مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی ـ ع ـ اعلام كرد: این روز صلح و آرامش و روز محبت و دوستی است. وی تأكید كرد: امام حسن مجتبی ـ ع ـ با اقدام تاریخی خود در صلح با معاویه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گسترش عدالت همواره اولویت اهل بیت بود

سید علی حامد شاه موسوی، دبیر كل جنبش فقه جعفری پاكستان در مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی ـ ع ـ اعلام كرد: این روز صلح و آرامش و روز محبت و دوستی است.
وی تأكید كرد: امام حسن مجتبی ـ ع ـ با اقدام تاریخی خود در صلح با معاویه، گام بزرگی در راه ‌ترویج و نشر اسلام برداشتند. صلح ایشان مانند اقدام جد بزرگوارشان رسول اكرم ـ ص ـ در صلح با كفار سبب گسترش و نیرو گرفتن اسلام شد.
وی افزود: صلح و آرامش و پرهیز از خشونت و اعمال افراطی مسئله‌ای است كه اسلام به آن توجه وافری دارد و در بسیاری موارد برای پیشبرد اهداف اسلامی و دینی لازم و ضروری است.
موسوی تأكید كرد: هدف اهل بیت ـ ع ـ ریشه‌كن كردن ظلم و وحشی‌گری بود و این سیره مسلم اجتماعی و سیاسی شیعه است. وی خاطر نشان كرد: گسترش عدالت، حمایت از مظلومان، یاری مستضعفین همواره در اولویت برنامه‌های اهل بیت ـ ع ـ بود و همواره به عنوان ارزش‌هایی پایدار در مكتب تشیع تلقی می‌گردد.
دبیر كل جنبش فقه‌ جعفری در پایان بر ضرورت حمایت از مسلمانان و شیعیان كشمیر، عراق، فلسطین، تایلند و دیگر كشورهای اسلامی تأكید كرد و ابراز امیدواری كرد سازمان‌های بین‌المللی توجه بیشتری به وضعیت مسلمانان مظلوم در سراسر دنیا داشته باشند.