تبیان، دستیار زندگی
ود رئیس جمهور موقت عراق از آنچه نقش ایران در جنوب عراق نامید به شدت انتقاد كرد. غازی الیاور , در مصاحبه با روزنامه كویتی « القبس » تهران را متهم كرد نقش منفی و خلاف سیاستهای وی در جنوب عراق ایفا می كند. وی همچنین ایران را به...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیا شیعه در عراق حاکم شود

رئیس جمهور موقت عراق از آنچه نقش ایران در جنوب عراق نامید به شدت انتقاد كرد. غازی الیاور , در مصاحبه با روزنامه كویتی « القبس » تهران را متهم كرد نقش منفی و خلاف سیاستهای وی در جنوب عراق ایفا می كند. وی همچنین ایران را به ترور 18 افسر امنیتی عراق متهم كرد . یاور , همچنین تصریح كرد اگر حكومت دینی در عراق روی كار بیاید , ثبات این كشور برهم می خورد. وی افزود اگر شیعه در عراق روی كار بیاید , اهل سنت نمی پذیرد و اگر اهل سنت زمام امور را در عراق دردست بگیرد , شیعه مخالفت می كند و لذا بهترین راه حل آنست كه یك دولت غیرمذهبی در عراق حاكم شود. این راه حل دقیقا در دستور كار آمریكا برای آینده عراق قرار دارد.

« هنری كیسینجر » وزیر امورخارجه اسبق و صهیونیست آمریكا , طی مقاله ای در نشریه « نیوزویك » به زمامداران كاخ سفید توصیه كرد محدودیت زمانی برای مذاكرات هسته ای با ایران در نظر گرفته شود. وی از ایران و كره شمالی به عنوان دو خطر بالقوه و رو به افزایش یاد كرد و مدعی شد : « سیستم بین المللی اكنون با گسترش قریب الوقوع سلاح های هسته ای و افتادن آنها به دست دو كشوری روبرو است كه دستور كاری نگران كننده دارند. رژیم منزوی كره شمالی و ایران كه حكومت كنونی اش با به گروگان گرفتن دیپلمات های آمریكایی آغاز به كار كرد و هم چنان به اعلام اینكه آمریكا دشمن اصلی اش است , ادامه می دهد. وی در ادامه ی این مطلب كه به طور ضمنی به مذاكرات ایران واروپا اشاره دارد , مدعی شد : ایران كه یك كشور تولید كننده نفت است , از نظراقتصادی هیچ نیازی به نیروگاه برق هسته ای ندارد و آنچه كه ایران همانند كره ی شمالی به دنبال آن می رود , سپری است كه در پس آن بتواند مادامی جنبه های انقلابی سیاست خارجی اش را به انجام برساند كه خطر دخالت قدرت های بزرگ را نیز كاهش بدهد.

دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به نامه سرگشاده ای خطاب به دكتر نجفقلی حبیبی رئیس این دانشگاه نسبت به وضعیت اسفبار اخلاقی این دانشگاه اعتراض كردند. در این نامه خطاب به حبیبی آمده است : بی توجهی شما به انبوه اعتراضات نسبت به وضعیت اسفبار اخلاقی در دانشگاه و سكوت مرگبار شما در مقابل موج بی عفتی و دین ستیزی و ابتذال فرهنگی به تبدیل یكی از بهترین مراكز آموزش عالی كشور به باتلاق اخلاقی فرزندان نخبه ایران اسلامی منجر شده است . این نامه می افزاید آیا برای رئیس دانشگاه و معاونان وی ننگ نیست كه فضای دانشگاه تحت مدیریت آنها از لحاظ فساد و بی بند وباری اخلاقی تفاوت چندانی با آلوده ترین اماكن ضداخلاقی نداشته باشد در این نامه با اشاره به ظاهر شدن دانشجویان دختر با مانتوهای آستین كوتاه , بدون جوراب و انواع آرایشهای زننده , روابط غیراخلاقی افراطی دانشجویان دختر و پسر , بوجود آمدن تیم های فساد در دانشكده های مختلف , ترویج بی حد و حصر موسیقی مبتذل , همراه آوردن ابزارآلات موسیقی به دانشكده ها توسط دانشجویان و نوازندگی آلات لهو و لعب در حیاط دانشكده ها , تاكید شده است برگزاری كنسرتهای متعدد كه عموما به مسایل غیراخلاقی و رقص ختم می شود , مصرف و توزیع مواد مخدر و مشروبات الكلی , روزه خواری در ماه مبارك رمضان , توهین های مكرر به شعائر دینی , پوشش نامناسب و فساد اخلاقی برخی از اساتید و ایراد مطالب خلاف و غرض آلود علیه اسلام , اخلاق و نظام از جمله مسایلی است كه با بی تفاوتی و سكوت تاییدآمیز رئیس دانشگاه همراه بوده است . امضا كنندگان این نامه از رئیس دانشگاه خواسته اند ظرف یك هفته آئین نامه انضباطی و پوششی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در این دانشگاه به اجرا بگذارد.

دفتر تحكیم وحدت (طیف علامه ) باانتشار اطلاعیه ای برای « یاسر عرفات » آرزوی سلامتی كرد. این اطلاعیه كه نشاندهنده سادگی و كج فهمی منتشر كنندگان آن است با تصور این كه رژیم صهیونیستی به وعده خود برای تخلیه شهرك های یهودی نشین جامه عمل خواهد پوشاند , از این بابت اظهار تاسف كرده است كه تقارن بیماری عرفات باتخلیه شهرك های یهودی نشین از نوار غزه و شمال كرانه باختری , فرصت حضور وی در كنار فلسطینیان و برخورداری از لذت نتیجه بخشی و چشیدن شیرینی پایان آوارگی و ناامنی (!) را از او گرفته است ! دفتر تحكیم وحدت با ستایش از عرفات در راه سازش با رژیم صهیونیستی كه از آن بعنوان « صلح پایدار و غیرمسلح » نام برده است آرزو كرد آوارگی فلسطینیان و جنگ در این سرزمین پایان یابد.

دفتر حزب مشاركت شاخه استان مركزی اعلام كرد به مناسبت ماه مبارك رمضان جلسات سخنرانی گذاشته است كه برای این جلسات از افرادی نظیر آغاجری , آرمین , سرآبادانی , كیانوش راد , ابراهیم یزدی , فاضل میبدی , احمد قابل , الهه كولایی , مزروعی و... كه قرار است درباره موضوعات مختلفی مانند دین و دمكراسی و... صحبت كنند دعوت كرده است . نكته قابل توجهی كه در میان اسامی دعوت شدگان به این جلسات و كلا جلسات حزب مشاركت به چشم می خورد وارد شدن نام ابراهیم یزدی به جرگه باصطلاح مدعیان اصلاح طلبی و دوم خردادی است كه دیگر از اعلام نام وی در كنار نام سایر افراد مدعی اصلاح طلبی خودداری نمی شود. به نظر می رسد با توجه به افراد دعوت شده باید منتظر شنیدن خبرهای ضدیت با نظام از تریبون این جلسات بود.

« اوتفرید ناساور » مدیر و كارشناس آلمانی مركز اطلاعات برلین در روزنامه فرانكفورتر روند شاو نوشت : رژیم صهیونیستی و یك محفل كوچك از نومحافظه كاران آمریكا منبع اكثر اخبار و شایعات جدید درباره برنامه های اتمی جمهوری اسلامی ایران هستند. ناساور افزود این اخبار و شایعات و همچنین تهدیدات نظامی جدید از سوی اسرائیل علیه ایران نیز همه روزه با اهداف خاصی در سطح جهانی مطرح می شود تا حمله احتمالی به تاسیسات اتمی ایران قابل توجیه باشد. ناساور اضافه كرد هم اینك از نظر واشنگتن آنچه برای آمریكا به عنوان یك قدرت جهانی حق است باید برای اسرائیل نیز كه موجودیت آن در خطر است در صحنه افكار عمومی جهان حق جلوه داده شود. مدیر مركز اطلاعات برلین تاكید كرد اسرائیل و آمریكا درحال حاضر در جنگ فرهنگ ها با جهان اسلام به سر می برند.