تبیان، دستیار زندگی
ن تقدیر از سالها فعالیت قرآنی و مذهبی استاد مؤذن‌زاده اردبیلی، در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم در حالی انجام شد كه وی اعتقاد دارد، این گونه تقدیرها از خادمین قرآن باعث ترغیب جوانان و جامعه به فعالیت‌های قرآنی می‌ش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با موذن زاده اردبیلی در نمایشگاه قران

تقدیر از سالها فعالیت قرآنی و مذهبی استاد مؤذن‌زاده اردبیلی، در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم در حالی انجام شد كه وی اعتقاد دارد، این گونه تقدیرها از خادمین قرآن باعث ترغیب جوانان و جامعه به فعالیت‌های قرآنی می‌شود.
استاد مؤذن‌زاده اردبیلی، امروز، در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن ارج‌گذاری به فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر سازمان‌های فرهنگی تصریح كرد: فرهنگ قرآن در جامعه ایران چنان نفوذ كرده است، كه اكنون چند هزار حافظ قرآن در كشور داریم و اینها همه از بركت انقلاب و جمهوری اسلامی است.
وی همچنین در خصوص دریافت لوح تقدیر از دست رئیس‌جمهور گفت: من و آقای خاتمی در اردبیل نیز همدیگر را دیدیم و ایشان گفتند كه اذان مرا دوست دارند. ما هم از مقام معظم رهبری و دیگر مسئولانی كه این همه به گسترش فعالیت‌های قرآنی اهتمام دارند، تشكر می‌كنیم.
استاد مؤذن‌زاده با تاكید بر لزومی اخلاص در فعالیت‌های قرآنی یادآور شد، كه بدون اتصال به عالم معنوی هیچ اثری جاودان نخواهد شد.
وی درباره اذان تاریخی مشهور جهان اسلام نیز كه در سال 1334 توسط خود وی خوانده شده است به ایسنا گفت: سال 1334 بود كه در استادیوی بزرگ شش، واقع در میدان 15 خرداد هر روز نیم ساعت اذان می‌گفتم. در یكی از روزها به مهندس محبی، مسئول استودیو گفتم، كه می‌خواهم به یادگار اذانی بگویم. وی گفت كه بهتر است این اذان را پس از افطار بخوانم. اما من دوست داشتم با دهان روزه این اذان را بگویم كه در آواز «بیات ترك» و گوشه «روح الارواح» آن را اجرا كردم و در عمل همانی است كه اكنون همگان آن را می‌شوند.
استاد مؤذن‌زاده با اشاره به لزوم آشنایی موذنان و اذان گویان با ردیف دستگاه‌های موسیقی ایرانی گفت، بدون آشنایی با این ردیف‌ها هر چیزی كه خوانده شود از قائده خارج است.
وی افزود: اكنون چند هزار موذن داریم، اما اكثر آنها در اجراهای خود از عرب‌ها تقلید می‌كنند. در حالی كه باید نوآوری و ابتكار در خواندن اذان داشته باشند، چون با تقلید چیز ماندگاری را نمی‌توانند از خود به یادگار بگذارند.