تبیان، دستیار زندگی
, جمع زیادی از دانشجویان و تشكلهای دانشجویی و همچنین برگزیدگان المپیادهای دانشجویی , عصر دیروز در فضایی صمیمی با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو كردند. در این دیدار آقایان ابوالقاسم اوجاقلو رتبه ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رهبر انقلاب در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی : تحقق عدالت ,

جمع زیادی از دانشجویان و تشكلهای دانشجویی و همچنین برگزیدگان المپیادهای دانشجویی , عصر دیروز در فضایی صمیمی با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو كردند.
در این دیدار آقایان ابوالقاسم اوجاقلو رتبه اول المپیاد دانشجویی الهیات و معارف اسلامی , ودود حیدری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشكی تهران , محمد دهقانی برگزیده جشنواره خوارزمی و دانشجوی مهندسی كامپیوتر , پرویز امینی دبیركل اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل , ابراهیم شمشیری دبیركل جامعه اسلامی دانشجویان , هامون طهماسبی دارنده مدال نقره المپیاد جهانی شیمی , امیرعباس اسماعیلی دبیركل اتحادیه تشكل های سیاسی اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی , امیررضا نیكان نماینده نخبگان و چهاردولی نماینده دانشجویان شاهد به بیان دیدگاههای خود درباره مسائل مختلف پرداختند كه مهمترین نكات بیان شده عبارتند از :
استفاده بیش از پیش از ظرفیت استعدادهای علمی و نخبگان كشور و سیاستگذاری و برنامه ریزی صحیح و اقدام همه جانبه و هماهنگ جهت تحقق جنبش نرم افزاری
توجه و اهتمام بیش از پیش به گفتمان عدالت و عدالت محوری در برنامه های توسعه كشور و ارتقا كارآمدی نظام اسلامی در این جهت
تحقق عملی پاسخگویی مسئوولان
لزوم ایستادگی مسئوولان در مقابل فشارها و باج خواهی غرب در خصوص دانش هسته ای ایران بعنوان حق مشروع ملت ایران
ایجاد زمینه برای گسترش فرهنگ نقد در دانشگاهها
اهتمام جدی مسئوولان برای تعمیق معنویت و ارزشهای دینی در دانشگاهها
پیگیری مبارزه بی امان با مفاسد اقتصادی
لزوم ارتباط نزدیكتر مسئوولان با نسل جوان و دانشگاهی و حضور آنان در مجامع دانشجویی
جلوگیری از تبعیض موجود میان فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی با فارغ التحصیلان سایر دانشگاهها
و فرهنگ سازی برای الگو قرار گرفتن نخبگان در جامعه .
حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار در سخنانی هدف از برگزاری جلسات هرساله با دانشجویان در ماه مبارك رمضان را شنیدن سخنان و دیدگاههای آنان و تكریم دانشگاه و دانشجو بمنظور تكریم علم و دانش دانستند.
ایشان پیشرفت همه جانبه كشور را در گرو سرمایه گذاری و تلاش در عرصه علم و دانشن دانستند و افزودند : محترم بودن علم در جامعه موجب جوشش استعدادهای درونی جامعه و بومی شدن علم و در نهایت استقلال و پیشرفت كشور و عدم تبعیت از بیگانه خواهد شد.
مقام معظم رهبری , ترویج علم در كشور را یكی از ثمرات مهم انقلاب اسلامی برشمردند و با اشاره به موفقیت های بدست آمده در فعالیتهای علمی و دانشگاهی تصریح كردند : رمز اصلی حل مشكلات و پیشرفت كشور , اهمیت دادن به علم است .
حضرت آیت الله خامنه ای با گلایه از برخی كوتاهی ها برای گسترش فرهنگ دینی و معنوی در دانشگاهها بر لزوم همراهی علم با تقوا , تزكیه و اخلاق تاكید كردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با تاكید بر لزوم فراگیر شدن گفتمان عدالت در جامعه خاطرنشان كردند : خواست عدالت و رفع فساد بعنوان درخواست همیشگی دانشجویان و جامعه مورد اهتمام باشد ضمن آنكه نباید در كنار این خواست , فعالیتها و كارهای مثبت انجام گرفته زیر سئوال رود.
ایشان مهمترین چالش كنونی نظام اسلامی با مراكز قدرت جهان را هراس آنها از اثبات كارآمدی نظام اسلامی دانستند و افزودند : در مواجهه با مسائل , مشكلات و كاستی ها باید برخورد بصورتی باشد كه زمینه حل مشكلات و كمك به مسئوولان بوجود آید.
ایشان همچنین با تاكید بر لرزوم حمایت عملی از نخبگان و زمینه سازی برای پیشرفت علمی آنان تاكید كردند : البته نخبگان نیز باید بدانند كه همه ما بدهكار ملت , تاریخ و نسلهای آینده هستیم و كسی نباید خود را طلبكار مردم بداند.
در پایان این دیدار نماز مغرب و عشا به امامت حضرت آیت الله خامنه ای اقامه شد و سپس حاضران روزه خود را بهمراه مقام معظم رهبری افطار كردند.