تبیان، دستیار زندگی
ا آیت الله محمدحسین فضل الله در خطبه‌های نماز جمعه این هفته كه در بیروت برگزار شد، به مسئله هسته‌ای ایران اشاره و تصریح كرد: در جریان مسئله هسته‌ای ایران، كشورهای اروپایی‌ تحت تأثیر امریكا و رژیم صهیونیستی‌اند و بر ایران فشا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كشورهای اروپایی تحت تأثیر امریكا و رژیم صهیونیستی بر ا

آیت الله محمدحسین فضل الله در خطبه‌های نماز جمعه این هفته كه در بیروت برگزار شد، به مسئله هسته‌ای ایران اشاره و تصریح كرد: در جریان مسئله هسته‌ای ایران، كشورهای اروپایی‌ تحت تأثیر امریكا و رژیم صهیونیستی‌اند و بر ایران فشار می‌آورند.
وی پس از تبیین شخصیت ممتاز حضرت امام حسن مجتبی ـ ع ـ و بازگو كردن برخی فضائل و مناقب حضرت در خطبه اول به بررسی اوضاع كنونی برخی كشورهای اسلامی مانند ایران، عراق، فلسطین و لبنان پرداخت و درباره مسئله هسته‌ای ایران تأكید كرد: ایران درپی دست‌یابی به سلاح‌های كشتار جمعی نیست بلكه فعالیت‌های هسته‌ای آن مسالمت‌آمیز و دوستانه است. وی گفت: فشاری كه امروزه كشورهای اروپایی بر ایران می‌آورند، تحت تأثیر امریكاست و هدف آنها فرستادن پرونده ایران به شورای امنیت است تا در آنجا جریمه‌ها و محدودیت‌هایی را بر ایران تحمیل كنند. فضل الله تأكید كرد: اروپاییان باید به ملت‌های عربی و اسلامی منطقه كه خواستار خروج سلاح‌های كشتار جمعی به ویژه سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی از منطقه است، اعتماد بیشتری كنند. خطیب جمعه بیروت افزود: اروپا رفتارهایی منافقانه و دوگانه با كشورهای عربی و اسلامی دارد و هیچ‌گاه منافع ما را بطور شفاف مورد نظر قرار نداده است.
خطیب جمعه بیروت در ادامه به تحولات كنونی عراق اشاره كرد و گفت: اوضاع در عراق روز به روز بحرانی‌تر می‌شود و گروه‌های زیادی به نام اسلام به ترور، ربایندگی و انفجار دست می‌زنند. وی گفت: این گروه‌ها به قدری اوضاع كشور را آشفته كرد‌ه‌اند و امنیت و ثبات را در آن برهم زده‌اند كه اشغالگران نیز مشغول دفاع از خودشان شده‌اند تا دفاع از ملت. محمدحسین فضل الله افزود: اقدامات این گروه‌ها كه عنوان‌هایی اسلامی نیز دارند با كشتار عراقی‌ها، سربازان ارتش و پلیس و ترور شهروندان تنها به اشغالگران خدمت می‌كنند نه آزادی كشور از اشغالگران. وی ضمن محكوم كردن اعمال این گروه‌های مجهول‌الهویه در عراق خواستار توقف جنایات آنها شد و تأكید كرد: ما خواستار عراقی آزاد و متمدن هستیم كه ملت عراق با فرهنگ و تمدن اسلامی خویش آن را بنا كند و بر اساس وحدت و انسجام ملی، نیرو و توان درونی خود را در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی به اجرا بگذارد تا كشوری آباد و مستقل و پیشرفته در دنیای اسلام بنا كند.
سید محمدحسین فضل الله در ادامه به وضعیت آشفته سرزمین‌های اشغالی فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در آنها اشاره و اعلام كرد: رژیم صهیونیستی قصد نابودی غزه را دارد و می‌خواهد با كشتار فلسطینیان در آن و تخریب خانه‌ها و زمین‌های كشاورزی آنها، غزه را در قالب ویرانه‌ای غیر قابل سكونت و بهره‌وری به فلسطینیان تحویل دهد. وی با اشاره به حمایت‌های بی‌دریغ امریكا از جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، ادعاهای این دولت مستكبر در حمایت از انسان‌ها، برقراری دموكراسی در جوامع و حامی آزادی و حقوق بشر، دروغی بزرگ خواند و در این زمینه به گزارش كمیته حقوق بشر سازمان ملل مبنی بر حامی حقوق بشر نبودن امریكا اشاره كرد و آن را دلیلی واضح بر فضاحت جنایات امریكا برشمرد.
منبع : رسا