تبیان، دستیار زندگی
ست سید علی شاه موسوی، رئیس جنبش فقه جعفری پاكستان طی سخنانی در مقر این جنبش تأكید كرد: اسلام دین رحمت، عدالت و همه صفات و ارزش‌های نیك است. سید علی شاه موسوی در این سخنان تصریح كرد: اسلام دین عدالت و عدل‌گستری است و همواره ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسلام دین رحمت، عدالت و نیكی‌هاست

سید علی شاه موسوی، رئیس جنبش فقه جعفری پاكستان طی سخنانی در مقر این جنبش تأكید كرد: اسلام دین رحمت، عدالت و همه صفات و ارزش‌های نیك است.
سید علی شاه موسوی در این سخنان تصریح كرد: اسلام دین عدالت و عدل‌گستری است و همواره با انواع ظلم و تعدی و تجاوز مخالف بوده و هست. وی گفت: این دین مقدس، با وحشی‌گری و جنایات بر ضد انسان‌های بی‌گناه كاملاً مخالف است و همواره پیروانش را به مراعات عدالت در گفتار، رفتار، برخورد و ارتباط با دیگران دعوت می‌كند.
این روحانی شیعی پاكستان افزود: یكی از توصیه‌های مؤكد اسلام برادری، اتحاد و ارتباط دوستانه بین مسلمانان است. موسوی ادامه داد: اسلام خواستار جامعه‌ای یكپارچه و متحد است كه مانند پیكره ادمی با یكدیگر همكاری كنند و هنگامی كه عضوی دچار عیب شد، اعضای دیگر نسبت به آن غافل نباشند.
رئیس جنبش فقه جعفری به سخنان پیامبر اكرم ـ ص ـ درباره برادری و اخوت میان مسلمانان اشاره كرد و گفت: بنابر سفارشات مكرر نبی اكرم ـ ص ـ، مسلمانان باید یكدیگر را در بهره‌مندی از نعمات و امكانات رفاهی عمومی از خود برتر بدانند و هیچ‌گاه كوچك‌ترین ظلمی در حق یكدیگر روا ندارند. وی گفت: هنگامی كه مسلمانان در فلسطین، عراق، افغانستان، كشمیر و دیگر مناطق جهان تحت ظلم و فشارند، مسلمانان و جوامع اسلامی دیگر نباید ساكت بنشینند و باید برای رفع مشكلات آنها اقدام كنند.
منبع : رسا