تبیان، دستیار زندگی
و درپی دیدار آیت الله سیستانی، مرجع شیعی عراق و اسقف اعظم عراق و چند تن دیگر از شخصیت‌های مسیحی عراق، جمعی از علمای حوزة علمیة نجف با صدور بیانیه‌ای این دیدار را مفید و مؤثر توصیف كردند. علمای حوزه علمیه نجف در این بیانیه ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تقدیر علمای حوزه علمیه نجف از دیدار آیت الله سیستانی و

درپی دیدار آیت الله سیستانی، مرجع شیعی عراق و اسقف اعظم عراق و چند تن دیگر از شخصیت‌های مسیحی عراق، جمعی از علمای حوزة علمیة نجف با صدور بیانیه‌ای این دیدار را مفید و مؤثر توصیف كردند.
علمای حوزه علمیه نجف در این بیانیه تأكید كردند: در انتخابات آینده همه اقشار و گروه‌های مردمی و تمامی مذاهب و طوایف باید شركت كنند. از این رو آیت الله سیستانی، مرجع عالیقدر در این دیدار پیروان مسیحیت را به حضوری گسترده در انتخابات آینده دعوت كردند تا از همه مذاهب در این امر شركت داشته باشند. در این بیانیه آمده است: این دیدار در حالی انجام شد كه عملیات‌های تروریستی، گروگان‌گیری علیه شخصیت‌ها و مراكز مختلف در عراق شدت گرفته است و مخصوصاً كلیساها و مراكز مسیحیت نیز مورد هجوم تروریست‌هاست. لذا آیت الله سیستانی با جمع مسیحی دیدار كننده پیرامون وحدت ملی بین شهروندان عرقی اعم از مسیحی و مسلمان نجف سخن گفتند و همه پیروان ادیان آسمانی را به تلاش برای رسیدن به امنیت، صلح، ثبات، آزادی و استقلال كامل كشور دعوت كردند.
علمای حوزه علمیه نجف افزودند: آیت الله سیستانی در این دیدار ضمن محكوم كردن انفجارها در كلیساهای بغداد و دیگر مناطق عراق، با این طایفه مذهبی در عراق همدردی كردند و خواستار مقابل با این گونه حوادث تروریستی در عراق شدند.
منبع : رسا