تبیان، دستیار زندگی
ست خطیب جمعه اصفهان گفت: ملت ایران ملتی ظلم‌ستیز و استكبار‌ستیز است و هیچ‌گاه زیر بار ظلم بیگانگان نمی‌رود. وی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: ثمره تسخیر لانه جاسوسی امریكا در 13 آبان سال 58 این بود كه مشخص...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درخواست‌های غیرمنطقی اروپا مایه آبروریزی است

خطیب جمعه اصفهان گفت: ملت ایران ملتی ظلم‌ستیز و استكبار‌ستیز است و هیچ‌گاه زیر بار ظلم بیگانگان نمی‌رود.
وی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: ثمره تسخیر لانه جاسوسی امریكا در 13 آبان سال 58 این بود كه مشخص شد عده‌ای ترسو هستند و نباید در جمهوری اسلامی مسئولیت داشته باشند، بعضی‌ها هم خودشان كنار رفتند كه من اسم نمی‌برم. معلوم شد اینها عُرضه خدمت در جمهوری اسلامی را ندارند، برخی هم در اثر گفتار و كردارشان مشخص شد وابسته به امریكا هستند و در نهایت این امر موجب پالایش افراد نالایق از نظام شد و این اقدام یكی از بركات انقلاب بود.
امام جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به روز استكبار جهانی خاطر نشان ساخت: آن چه ما باید در راه آن مبارزه كنیم، نپذیرفتن زورگویی است و این همان كلامی است كه رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولین بیان كردند و فرمودند ما حرف بی‌منطق نمی‌پذیریم. استكبار یعنی كسی كه می‌خواهد حرف‌های بی‌منطق و كارهای بی‌دلیل را بر دیگران تحمیل كند و تنها مدركش این است كه من می‌گویم و باید انجام شود.
وی اضافه كرد: اگر در حرف‌های اخیر اروپایی‌ها دقت شود مشخص می‌شود كشورهای آلمان و انگلیس و فرانسه چقدر ناآگاه هستند. اینها در شرایطشان گفته‌اند، اگر شما غنی‌سازی را تا زمانی كه بین ما و شما توافقی صورت بگیرد به تعلیق دربیاورید، ما چند امتیاز به شما می‌دهیم. اول اینكه منافقین را تروریست معرفی می‌كنیم. حال باید دید آنها تروریست هستند یا نه؟ اگر نیستند شما كه طرفدار حقوق بشر هستید به صرف غنی‌سازی ما انسان‌های غیر تروریست را تروریست می‌دانید اگر تروریست هستند چه ربطی به تعلیق غنی‌سازی ما دارد. گفته‌اند در مبارزه با مواد مخدر شما را كمك می‌كنیم و در ادامه گفته‌اند در صورت تعلیق غنی‌سازی اورانیوم ما در خصوص حقوق بشر به شما كاری نداریم؛ یعنی نمی‌گوییم ایران نقض حقوق بشر می‌كند. حال اینكه ما می‌گوییم همه حرف‌هایشان سیاسی است و هیچ مبنایی ندارد همین جاست. اینها با این كار آبروی خودشان را می‌برند و اینجاست كه ما باید در برابر این استكبار و زورگویی‌ها و بی‌منطقی‌ها ایستادگی كنیم.
وی ادامه داد: اسلامیت و ایرانیت ما اقتضاء می‌كند كه زیر بار بیگانه نرویم زیرا هیچ‌گاه ایرانی حاضر نمی‌شود زیر بار بیگانه برود.
آیت الله طباطبایی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهادت حسین فهمیده، این بخش را در تاریخ اسلام كم نظیر دانسته و آن را موجب افتخار و فخر ایران و اسلام دانست.
منبع : رسا