تبیان، دستیار زندگی
ند آیت الله امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به 13 آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی امریكا در ایران، همه مشكلات موجود جهان و جهان اسلام را زیر سر امریكا و رژیم صهیونیستی دانست. امام جمعه موقت قم در سخنان خود تس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

منشاء مشكلات جهان رژیم صهیونیستی و امریكا هستند

آیت الله امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به 13 آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی امریكا در ایران، همه مشكلات موجود جهان و جهان اسلام را زیر سر امریكا و رژیم صهیونیستی دانست.
امام جمعه موقت قم در سخنان خود تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان را مد نظر قرار داد و گفت: آن یك اقدام ارزشمندی بود كه حضرت امام ـ ره ـ هم آن را تأیید كرد و من به دانشجویان توصیه می‌كنم این روز مبارزه با استكبار را كوچك نشمارید، شما همان كسانی هستید كه لانه جاسوسی را تسخیر كردید. شما امروز شرارت‌های امریكا و رژیم صهیونیستی را در جهان می‌بینید، الآن بیش از اوایل انقلاب نیاز به مبارزه با استكبار داریم، دانشجویان عزیز هدف خود را گم نكنید، فراموش نكنید همه مشكلات جهان اسلام زیر سر رژیم صهیونیستی و امریكا است.
وی همچنین سالروز شهادت حسین فهمیده را گرامی داشت و آن را افتخار قمی‌ها دانست و ابراز امیدواری كرد دانش‌آموزان امروز همانند دانش‌آموزان اوایل انقلاب كه نقش بسیار مهمی داشتند، همیشه در خط مقدم باشند و بتوانند در مبارزه با استكبار تلاش و كوشش كنند.
امام جمعه موقت قم در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد مسابقه خانواده ها در تهیه جهازیه عروسی‌ها،گفت: یكی از مشكلات امر ازدواج كه حتی باعث می‌شود افراد تا آخر عمر ازدواج نكنند، مسابقه در تهیه جهازیه است. البته اصل جهاز كار مناسبی است چون خانواده‌ای تازه شكل گرفته و نیاز به كمك دارد و خانواده دختر تا حد توان اسباب اولیه زندگی را تهیه می‌كنند. خانواده پسر نیز تا حد امكان وسایلی را آماده می‌كنند، اصل این كار هم خوب است. ولی اگر این از حد معمول خارج شد، مشكلات فراوانی را به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به زندگی زناشویی حضرت علی ـ ع ـ و حضرت زهرا ـ س ـ اظهار داشت: پیامبر ـ ص ـ زره حضرت علی ـ ع ـ را پیش از ازدواج حضرت علی ـ ع‌ ـ و حضرت زهرا ـ س ـ را گرفت و فروخت و از پول آن برای دخترش جهاز تهیه كرد كه بسیار هم ساده بود و جالب است كه این جهاز با پول مهریه حضرت زهرا ـ س ـ تهیه شد و حالا اگر ما به سیره اهل بیت ـ ع ـ تأسی می‌كردیم این قدر دخترها و پسرها در خانه نمی‌ماندند.
آیت الله امینی همچنین میلاد امام حسین مجتبی ـ ع ـ را تبریك گفت و توضیح داد: پیامبر ـ ص ـ نسبت به حضرت امام حسن و امام حسین ـ ع ـ شدیداً اظهار علاقه و محبت می‌كردند . امام حسن ـ ع ـ در بین ائمه ـ ع ـ معروف است كه نسبت به ایتام و مستمندان عنایت خاصی داشتند، به همین دلیل هفته میلاد ایشان را هفته اطعام و احسان به ایتام نامیده‌اند.
وی تحت پوشش قرار دادن خانواده‌های‌ بی‌سرپرست و ایتام را از مواردی دانست كه بسیار مورد تأكید اسلام قرار گرفته است و افزود: امام محمدباقر ـ ع ـ فرموده‌اند اگر شخصی یك خانواده از مسلمانان را تحت حمایت و تكفل خود قرار دهد از هفتاد حج بیشتر ثواب دارد.
امام جمعه موقت قم خطاب به نمازگزاران تأكید كرد: با كمال تأسف خانواده‌های مستمند و كسانی كه زیر خط فقر زندگی می‌كنند زیاد داریم و قابل انكار هم نیست و بیشتر آنها در حواشی شهرها زندگی می‌كنند. در حالی كه وقتی با مسئولیتی صحبت می‌كنیم می‌گویند ما پول‌های سنگین را در اختیار كمیته امداد قرار می‌دهیم، البته قبول دارم دولت به كمیته امداد كمك می‌كند و كمیته هم تا حد امكان كمك می‌كند ولی قدرت آنها مگر چقدر است و متأسفانه برخی متمكنین هم می‌گویند كمیته امداد كمك می‌كند و چه نیازی به ماست، ولی من آماری را از خانواده‌های اطراف قم كه تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی ـ ره ـ هستند، تهیه كردم و مشخص شد هر دو ماه یك بار به خانواده سه نفره 20 هزار تومان، خانواده 5 نفره 30 هزار تومان و یك خانواده یك نفره 8 هزار تومان كمك كرده‌اند، حالا اینها چه كار می‌كنند.
وی خطاب به مسئولین كمیته امداد گفت: كمی بیشتر با مردم شفاف صحبت كنید و وقتی می‌گویید در ایران چند میلیون خانوار را تحت پوشش قرار داده‌ایم همه فكر می‌كنند دیگر مشكل حل شد، ولی این كافی نیست . تنها با 15 هزار تومان خانواده اداره نمی شود. به هر حال كسانی كه تمكن مالی دارند دیگر عذری نخواهند داشت.
منبع : رسا