تبیان، دستیار زندگی
وزیر آموزش وپرورش گفت: شركت در راه پیمایی 13 آبان انجام یك مسئولیت اجتماعی است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شركت در راه پیمایی 13 آبان انجام یك مسئولیت اجتماعی است

وزیر آموزش وپرورش گفت: شركت در راه پیمایی 13 آبان انجام یك مسئولیت اجتماعی است.

دانش آشتیانی

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، عصر امروز فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در اولین جلسه شورای معاونان وزارتخانه كه در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به گرامیداشت روز دانش آموز و روز استكبارستیزی اظهاركرد: باید با حضور در راهپیمایی 13 آبان ماه و دعوت از دانش آموزان و فرهنگیان كشور بتوانیم مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی انجام دهیم.

وی با بیان اینكه نباید در برابر مسائل اجتماعی بی تفاوت باشیم، تصریح كرد: همان طور كه در برنامه های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی آوردم، معتقدم كه باید به امور پرورشی و فرهنگی دانش آموزان بیش از آنچه كه در حال حاضر وجود دارد، پرداخت و این مهم باید در سطح مدارس و برای دانش آموزان دوره ابتدایی عینیت پیدا كند.

دانش آشتیانی ادامه داد: این سخن به این معنا نیست كه مسائل آموزشی بایدكنارگذاشته شود بلكه باید در امور پرورشی به دانش آموزان موضوعاتی مانند مهارت های زندگی كه در سند تحول بنیادین هم آمده، آموزش داده شود،كه نهادینه كردن این امور در سنین كودكی و در مقطع ابتدایی شكل می گیرد.

وزیرآموزش وپرورش با اشاره به برنامه های كوتاه مدت خود، خاطرنشان كرد: بخش های مختلف آموزش وپرورش باید در جهت اجرایی كردن این برنامه ها تلاش كرده و لازم است دراین خصوص برنامه های اجرایی خود را پیشنهاد كنند.

وی با بیان این كه اعتلای منزلت و جایگاه فرهنگیان از مهم ترین برنامه های آموزش وپرورش است، گفت: معلم نباید در محیط مدرسه دغدغه داشته باشد تا بتواند به ارتقای فعالیت های آموزشی و پرورشی دانش آموزان بپردازد و همه بخش ها باید به گونه ای برنامه ریزی كنند تا منزلت اجتماعی معلمان حداقل در داخل خود آموزش وپرورش رعایت شود.

عضو كابینه تدبیر وامید با تأكید بر اصل «برنامه محوری»، تصریح كرد: باید تقسیم كار در بخش های آموزش وپرورش به گونه ای انجام شود تا اهم فعایت ها در ستاد به صورت «سیاست گذاری و نظارت» باشد و امورات اجرایی به استان ها، مناطق و مدارس واگذار شود.

مرکز یادگیری سایت تبیان

تنظیم: یگانه داودی