تبیان، دستیار زندگی
می رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با كار گزاران نظام اسلامی با اشاره به مذاكرات ایران و طرفهای اروپایی در باره فعالیتهای هسته ای ایران ، تاكید كردند: ‌اگر به هر شكل تهدیدی در مذاكرات پیش آید نشان دهنده بی منطقی طرفهای مذاكر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هر نوع تهدید در مذاكرات هسته ای باعث تجدید نظر ایران می

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با كار گزاران نظام اسلامی با اشاره به مذاكرات ایران و طرفهای اروپایی در باره فعالیتهای هسته ای ایران ، تاكید كردند: ‌اگر به هر شكل تهدیدی در مذاكرات پیش آید نشان دهنده بی منطقی طرفهای مذاكره است و در این صورت ملت بزرگ ایران و جمهوری اسلامی نسبت به اصل مذاكره و ادامه همكاری تجدیدنظر خواهد كرد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای ایستادگی نظام اسلامی در مقابل نظام سلطه و بیداری اسلامی ناشی از این پایداری را علت اصلی عصبانیت مراكز قدرت جهانی برشمردند و با اشاره به جنجال و هیاهو آمریكا و اروپا بر سر فعالیتهای هسته‌ای ایران افزودند: آنها می‌دانند كه ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست بنابراین این قدرها هم نگران این موضوع نیستند بلكه می‌خواهند با بهانه جویی پی در پی و مشغول كردن ذهن مسئولان و مدیران كشور، حركت عمومی سه قوه برای حل مشكلات و پیشرفت كشور را دچار وقفه كنند. ایشان ملت ایران را ملتی با منطق و فهیم خواندند و درباره مذاكرات جاری میان ایران و طرفهای اروپایی افزودند: به كسانی كه با نمایندگان دولت ایران مذاكره می‌كنند تاكید می‌كنیم كه با حرفهای نادرست و غیر منطقی ملت ایران را به این نتیجه نرسانند كه طرف مذاكره اعتقادی به منطق ندارد چرا كه در این صورت، ملت و نظام اسلامی گفت و گو را ترك خواهند كرد. رهبر معظم انقلاب با اشاره به برخوردهای منطقی جمهوری اسلامی ایران با خواسته‌های آژانس و طرفهای مذاكره خاطرنشان كردند: هر جا حرف منطقی بوده است نظیر بازرسی آژانس هسته‌ای پذیرفته‌ایم و هر جا زور بگویند ایستاده‌ایم و می ایستیم.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، تعلیق بلند مدت غنی سازی را حرفی بی منطق برشمردند و افزودند: چه ارتباط منطقی میان شفاف سازی و تعلیق بلند مدت غنی سازی وجود دارد؟ ایشان خاطرنشان كردند: ملت ایران، ملتی زنده و اهل منطق و تعامل و حركت است، اما بی منطقی را نمی‌پذیرد و در هر حال از حقوق خود به شكل مناسب دفاع می‌كند. رهبر معظم انقلاب اسلامی تاكید كردند‌: ‌اگر به هر شكل تهدیدی در مذاكرات پیش آید نشان دهنده بی منطقی طرفهای مذاكره است و در این صورت ملت بزرگ ایران و جمهوری اسلامی نسبت به اصل مذاكره و ادامه همكاری تجدیدنظر خواهد كرد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به پیشرفتهای كشور در زمینه های مختلف تصریح كردند: اگر مسئولان كارآمدی خود را در جهت تحقق عینی ارزشهای اسلامی افزایش دهند و در مقابل عملكرد خود پاسخگو باشند با توجه به امكانات فراوان كشور و تجربه موفق ملت در پیشرفت و سازندگی، پیروزی جمهوری اسلامی ایران و پیروزی حق بر باطل در همه میدانها قطعی است. ایشان تاكید كردند :حركت هر چه بیشتر مسئولان به سمت عدالت و تقوا و پارسایی، رمز افزایش كارآمدی نظام است و همه مسئولان كشور باید تلاش خود را صرف اجرای عدالت اجتماعی و تحقق عینی ارزشهای اسلامی كنند.
ایشان همچنین ماه مبارك رمضان را فرصتی برای تقویت اراده، تعمیق پیوند دلها و ذخیره كرده نیروی معنوی برای حركت آگاهانه بسوی اهداف الهی برشمردند و با توصیه به مسئولان برای مراقبت معنوی از اعضای خانواده خاطرنشان كردند: پروردگار از ما مسئولان، بسیار شدید مواخذه خواهد كرد بنابراین لازم است با تحكیم ارتباط با پروردگار و یا مستمر روز عظیم قیامت، به شدت مراقب رفتار و گفتار خود باشیم و همه وجودمان را صرف خدمت به مردم و ادای وظایف خویش بنماییم چرا كه امروز ملت عظیم ایران، بیش از همیشه تشنه كار و خدمت مسئولان است.
منبع : رسا