تبیان، دستیار زندگی
محققان اعلام كردند  رژیم غدایی سرشار از سوسیس و كالباس خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را در مردان حدود 50 درصد افزایش می دهد . گروهی از پژوهشگران دانشكده بهداشت عمومی دانشگاه  هاروارد ، عادت غذایی هزاران مرد را بررسی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رابطه دیابت با مصرف زیاد سوسیس و كالباس


محققان اعلام كردند  رژیم غدایی سرشار از سوسیس و كالباس خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را در مردان حدود 50 درصد افزایش می دهد .

گروهی از پژوهشگران دانشكده بهداشت عمومی دانشگاه  هاروارد ، عادت غذایی هزاران مرد را بررسی كردند و دریافتند در كسانی كه زیاد سوسیس و كالباس مصرف می كنند ، احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم 46 درصد بیشتر از كسانی است كه این مواد را كمتر مصرف می كنند .

دكتر فرانكهو تهیه كننده گزارش این تحقیق كه در مجله بهداشت " دیابتها " منتشر شده گفت" ما توصیه نمی كنیم این مواد غذایی به كلی از غذای مردم حذف شود ، بلكه پیشنهاد ما آن است كه مردم تعداد دفعات مصرف این نوع گوشتها را كاهش دهند . "

به گفته این محقق بیشترین احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم مربوط به كسانی است كه در هفته ، دو وعده یا بیشتر سوسیس و كالباس مصرف می كنند .

این گزارش علمی نتیجه جمع آوری اطلاعات در مورد 42 هزار و 504 مرد ( 40 تا 70 ساله ) سالم بدون دیابت ، بیماری های قلبی و یا سرطان است.

به گفته دكتر "هو"  كشیدن سیگار ، چاقی ، میزان مصرف چربی و تحرك جسمانی نیز در این تحقیق مورد توجه قرار گرفتند و بر این اساس تعدیلات صورت گرفته است . پس از این تعدیلات روشن شد كه مصرف زیاد سوسیس و كالباس عامل مستقلی برای ابتلا به دیابت است .

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.