تبیان، دستیار زندگی
ند شیخ عبدالأمیر قبلان، نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته كه در مقر اصلی مجلس برگزار شد، خطاب به همه ملت عراق اعلام كرد: همه گردهم آیید و با حفظ وحدت و انسجام، دنباله‌روی مرجع عالیقدر آیت الله س...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ملت عراق دنباله‌روی رهنمودهای آیت الله سیستانی باشند

شیخ عبدالأمیر قبلان، نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته كه در مقر اصلی مجلس برگزار شد، خطاب به همه ملت عراق اعلام كرد: همه گردهم آیید و با حفظ وحدت و انسجام، دنباله‌روی مرجع عالیقدر آیت الله سیستانی باشید.
این روحانی شیعه در لبنان تأكید كرد: آیت الله سیستانی مردی بزرگ و حكیم است كه مصالح و منافع ملت عراق را خوب می‌شناسد و همواره خواستار تأسیس عراقی بر پایه‌های آزادی و دموكراسی است. وی گفت: آیت الله سیستانی مرجعی والاست كه اگر ملت عراق با وحدت و انسجام گرد او جمع شوند و از رهنمودهای ایشان پیروی كنند، پیروز خواهند شد. قبلان از همه شهروندان عراقی خواست تا توصیه‌های آیت الله سیستانی مبنی بر حضور گسترده در انتخابات را جدی بگیرند و با حضور در انتخابات افرادی با كفایت و شایسته را برای مملكت خویش برگزینند.
عبدالأمیر قبلان در ادامه به اوضاع كنونی فلسطین اشغالی اشاره كرد و از تمامی مسلمانان جهان خواست تا در قبال مسئولیت سنگینی كه در برابر مسلمان دیگر دارند، هوشیار باشند و به ویژه در برابر مسئله فلسطین عكس‌العمل‌ جدی نشان دهند. نائب رئیس مجلس اعلا تأكید كرد: مسلمانان باید در برابر این كشتار دسته جمعی رژیم اشغالگر در فلسطین بپاخیزند و نگذارند این رژیم غاصب بیش از این باعث ریخته شدن خون هزاران انسان بی‌گناه گردد. وی از فلسطینیان خواست همه با هم یك دست شوید و در اوضاع بحرانی و آشفته كنونی، یاور یكدیگر و سرزمین‌های فلسطین و مقدسات اسلامی و فلسطینی باشید.
قبلان افزود: شما در مرحله‌ای خطرناك و حساس به سر می‌برید كه نیازمند همیاری، همكاری و تلاش‌های شما مردم فلسطین است. وی تأكید كرد: تمامی گروه‌ها، احزاب و نیروهای مقاومت و همه اقشار مردم فلسطین باید قوای خود را در مقابله با اسرائیل متحد و یكپارچه كنند و در برابر كشتارها، ویرانگری‌ها و فسادهای این رژیم بایستند. نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان در ادامه سخنانش به تهمت‌های ناروایی كه امروزه به اسلام می‌زنند اشاره كرد و گفت: اسلام دین محبت، عدالت و صلح است نه دین ترور و خشونت. وی گفت: اسلام دین حقوق بشر است و زمانی كه این سازمان‌های پوچ مدعی حقوق بشر نبودند، این دین تنها مدافع حقوق بشر بوده است و هم اكنون نیز هست. قبلان ادامه داد: اسلام همواره نسبت به مراعات حقوق دیگران، ظلم و تعدی نكردن و نیكی به همنوع توصیه می‌كند. وی در پایان برای حكومت و وزرای جدید آرزوی موفقیت كرد و ابراز امیدواری كرد كه آنها بتوانند در راستای مصلحت و منافع لبنان فعالیت كنند.
منبع : رسا