تبیان، دستیار زندگی
رد آیت الله محمدحسین فضل الله در دیدار با شیخ فیصل المولوی، دبیر كل جنبش جماعت اسلامی در فلسطین تأكید كرد: علمای شیعه و سنی باید با تفرقه و اختلاف مذهبی بین مكتب‌های اسلامی مبارزه كنند. این روحانی شیعه در لبنان در این دیدار ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باید با اختلاف مذهبى بین مكتبهاى اسلامى مبارزه كرد

آیت الله محمدحسین فضل الله در دیدار با شیخ فیصل المولوی، دبیر كل جنبش جماعت اسلامی در فلسطین تأكید كرد: علمای شیعه و سنی باید با تفرقه و اختلاف مذهبی بین مكتب‌های اسلامی مبارزه كنند.
این روحانی شیعه در لبنان در این دیدار ضمن بررسی اوضاع جهان اسلام و كشورهای عراق، فلسطین، افغانستان بر ضرورت توجه جدی سازمان‌ها و نهادهای اسلامی به واقعیات دنیای اسلام تأكید كرد. وی تصریح كرد: ایجاد تفرقه و اختلاف مذهبی، خطری بزرگ در دنیای اسلام به شمار می‌آید كه كاملاً به نفع استكبار جهانی و دشمنان اسلام است. فضل الله افزود: برخی گروه‌های افراطی، متعصب و تكفیری در عراق، پاكستان و دیگر مناطق وجود دارند كه وحشیانه‌ترین جنایات را بر ضد گروه‌های اسلامی و مذهبی مانند شیعه انجام می‌دهند و قصدشان دامن زدن به اختلاف‌ها است. وی وظیفه علمای اسلام را در مبارزه با این گروه‌ها بسیار سنگین عنوان كرد و خواستار توجه جدی آنها به این مسئله شد.
در این دیدار اوضاع كنونی عراق و مردم رنجدیده این كشور مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و دو طرف بر ضرورت مبارزه با خطرها و تهدیدهایی كه متوجه جهان اسلام است، تأكید كردند.
منبع : الشرق الاوسط