تبیان، دستیار زندگی
دستگاه های فرهنگی همچنین باید اقدامات بازدارنده از مصرف دخانیات را تبلیغ کنند؛ اگر این دستگاه ها اینگونه اقدامات را انجام دهند می توانند به وزارت بهداشت در ارتقای سلامت مردم کمک کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ممنوعیت نمایش مصرف دخانیات در فیلم ها

دستگاه های فرهنگی همچنین باید اقدامات بازدارنده از مصرف دخانیات را تبلیغ کنند؛ اگر این دستگاه ها اینگونه اقدامات را انجام دهند می توانند به وزارت بهداشت در ارتقای سلامت مردم کمک کنند.

بخش اجتماعی تبیان
دخانیات

به گزارش تبیان به نقل ازایرنا- معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ممنوعیت نمایش مصرف دخانیات به ویژه قلیان در فیلم های سینمایی تاکید کرد.
سیدمحمد هادی ایازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود:به هیچوجه نباید چگونگی مصرف دخانیات در فیلم ها به نمایش درآید؛ چراکه این مساله می تواند روی نوجوانان و جوانان اثر منفی بگذارد و آنان به سمت استفاده از دخانیات گرایش پیدا کنند.
وی اظهار کرد: قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات نیز به ممنوعیت نمایش مصرف دخانیات در فیلم ها، صراحت دارد و دستگاه های فرهنگی مربوطه باید به این موضوع توجه کنند.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه های فرهنگی همچنین باید اقدامات بازدارنده از مصرف دخانیات را تبلیغ کنند؛ اگر این دستگاه ها اینگونه اقدامات را انجام دهند می توانند به وزارت بهداشت در ارتقای سلامت مردم کمک کنند.
وی یادآور شد: به اندازه کافی مشکلات ریوی و تنفسی ناشی از آلودگی هوا در کشور وجود دارد بنابراین بهتر است با نمایش مصرف دخانیات و تبلیغ آن ، بیش از این به سلامت خودمان آسیب نرسانیم.
معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: در خصوص عدم نمایش مصرف دخانیات در فیلم ها با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز صدا و سیما مکاتبه کرده ایم و بسیاری از اشکالات برطرف شده است اما هنوز هم اشکالاتی وجود دارد که امیدواریم، شاهد برطرف شدن این اشکالات باشیم.

تبلیغ کالای آسیب رسان به سلامت در صدا وسیما

ایازی در خصوص تبلیغات کالاهای آسیب رسان مانند ذرت های حجیم شده در صدا و سیما نیز گفت: تاجایی که می دانم مکاتبه ای با صدا و سیما در این ارتباط صورت گرفته و هرچند که این دستگاه در نوع تبلیغات خود تجدید نظر کرده است اما امیدواریم که در دستگاه های رسانه ای و فرهنگی به سلامت مردم توجه بیشتری وجود داشته باشد و تبلیغات به گونه ای تبلیغات صورت نگیرد که آسیب و لطمه به سلامت مردم وارد شود.
وی خاطرنشان کرد: در جلسه شورای سیاستگذاری سلامت صدا و سیما حضور پیدا کردم و درباره این موضوع صحبت شد و قرار شد که آنجا هم این مساله با دغدغه دنبال شود؛ البته نباید از حق بگذریم اگر تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت در صدا و سیما را با گذشته مقایسه کنیم، خیلی بهتر شده است.
به گزارش ایرنا ، بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، بین 12 تا 14 درصد مردم کشور سیگار می کشند که این آمار بین زنان حدود سه درصد است.
ممنوعیت تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت مانند چیپس و پفک، طی سال های گذشته در چند مقطع از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صدا و سیما و سایر دستگاه های ذیربط ابلاغ شده است.


منبع:ایرنا