تبیان، دستیار زندگی
پروین را تشویق كنند وینكوبگوویچ دریك شب فراموش نشدنی با حركاتی كه با شال قرمز خطاب به هواداران متعجب پرسپولیس انجام داد، مهر خود را یك شبه در دل آنها انداخت. بازی به پایان رسیده، اما هواداران از ورزشگاه و تیم محبوب خود دل نمی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بگوویچ: تماشاگران باید پروین را تشویق كنند


وینكوبگوویچ دریك شب فراموش نشدنی با حركاتی كه با شال قرمز خطاب به هواداران متعجب پرسپولیس انجام داد، مهر خود را یك شبه در دل آنها انداخت. بازی به پایان رسیده، اما هواداران از ورزشگاه و تیم محبوب خود دل نمی كنند و شعار تیم بدون سلطان نمی خواهیم، كه از سوی عده تماشاگران قلیلی سر داده می شد، به تشویق بگوویچ تبدیل شد.

انتظار چنین استقبالی را داشتید؟

چیزی كه تماشاگران پرسپولیس انجام دادند، زیباترین اتفاق عمرم بود. آنها بزرگترین كمك برای این تیم بودند. از تك تك هواداران تشكر می كنم وامیدوارم كه در آینده در كنار هم باشیم ما به آنها نیاز داریم و سعی می كنیم كه با بازی زیبا دین خود را نسبت به آنان ادا كنیم.

پروین در لحظاتی از بازی تشویق شد شما احساس نگرانی نكردید؟

پروین را باید تشویق كنند. اگر پیشكسوت ها تشویق نشوند، نگران كننده خواهد بود. باید از قدرشناسی تماشاگران تشكر كنیم. چیزی كه نگران كننده است، توهین كردن به افراد است. البته من نشنیدم كه توهین كنند. اما امیدوارم كه این كار را نكرده باشند.

الان تیم در موقعیت خوبی قرار دارد، اگر پروین برگردد چه اتفاقی می افتد؟

من غیر از كارم هرگز به چیز دیگری فكر نكردم، فقط و فقط كارم برایم اهمیت دارد.

این هم به كارتان مربوط می شود؟

برای من فرقی ندارد كه چه كسی به تیم برگردد یا برنگردد.

با این نتیجه قول قهرمانی می دهید؟

این تازه یك پله است. راه زیادی در پیش داریم، تا به چیزی كه همه خواهان آن هستند، یعنی قهرمانی برسیم .

نگران نیستید كه بازیكنان با این بازی مغرور شوند؟

حتی بزرگترین تیم های جهان روزهای افت دارند. تلاش می كنیم روزهای بد را كاهش دهیم تا تعداد روزهای زیبایی مثل بازی هفته اول بالا رود( چلنگر توضیح می دهد كه ما بگوویچ را داریم، بنابراین كسی مغرور نمی شود) حالا بعد از این نمایش عالی تعطیلات لیگ به این تیم ضربه نمی زند، تیم ملی نمی تواند، روی روند تیم پرسپولیس اثر بگذارد. به هر حال منافع تیم ملی همیشه دراولویت است. من خودم ترجیح می دادم كه وقفه نباشد، اما ناچاریم به آن تن بدهیم ، چون پای تیم ملی درمیان است.

منافع باشگاه چه می شود؟

اتفاقا این تعطیلی از یك نظر به نفع باشگاه ها است . ما می توانیم بازیكنانی را كه دیرتر به تیم ملحق شدند با استفاده از فرصت به وجود آمده با بقیه هماهنگ  كنیم. از این نظر برای ما مفید است.

شما سیستم جدیدی را در پیروزی پیاده كردید...

البته این سیستم فقط اعداد و ارقام  و فرمالیته است و به آرایش و جایگیری بازیكنان مربوط می شود. اما سیستم ما در طول بازی مدام تغییر شكل می داد.

در بقیه بازی ها هم با سه مدافع به میدان می روید؟

بازی مقابل هر تیمی راه حل خاص خودش را می طلبد.

در بازی های خارج خانه چه طور؟

پرسپولیس درهرمسابقه ای برای پیروزی به میدان می رود ، حالا فرقی نمی كند كه در خانه باشد یا خارج خانه. پرسپولیس هیچ وقت تیم تدافعی نخواهد بود.

پگاه در مقابل شما فوتبال بازی كرد. حالا فرض كنیم كه با یك تیم كاملاً دفاعی سروكار دارید . در آن صورت سیستم چگونه خواهد بود؟

باید بدانیم كه مقابل این تیم های دفاعی چه طور بازی كنیم . تاكتیك های خاصی را در نظر داریم .اما متاسفانه نمی توانم بیش از این مسئله را باز كنم.

سوالی برای ما پیش آمده، نحوه بازی علی دایی به گونه ای بود كه كمتر سراغ داشتیم. سوال ما این است كه بگوویچ چقدر در نمایش علی دایی تاثیر داشته است؟

دایی بسیار باتجربه است . او بازیكن بزرگی است كه فوتبال را كاملا می فهمد. همه جا فوتبال ایران را به نام دایی می شناسند، مصر، كروواسی، همه جا...

این جواب سوال ما نبود می خواهیم بدانیم بگوویچ طی دو جلسه تمرین چه كار خاصی انجام داد كه این طور از دایی بازی گرفت؟

ما قبل از بازی توافقی كردیم كه دایی به بهترین شكل به آن توافق عمل كرد. نقش و وظایفی را كه از او می خواستیم به بهترین شكل انجام داد.

سوال همین جاست، چه نقشی از او خواسته بودید.؟

این دیگر نكات فنی است كه به تیم خودمان مربوط است.

محرمانه است؟

اگر بگوییم دستمان رو می شود. حالا اجازه بدهیم 3 و 4 بازی بگذرد.

و حرف آخر؟

این پیروزی در وهله اول متعلق به بازیكنان است وهمین طورهواداران. آنها سزاوار این پیروزی بودند به خاطر بازیكنان خیلی خوشحالم.