تبیان، دستیار زندگی
ست آیت الله سبحانی طی سخنانی در مدرسه حجتیه قم، شهادت‌طلبی را لازمه ایمان دانست و گفت: باید همانند امام حسین ـ ع ـ به شهادت لبخند زد و از آن استقبال كرد. استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه «قل لا اسئلكم علیه اجراً الا المود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهادت طلبى لازمه ایمان است

آیت الله سبحانی طی سخنانی در مدرسه حجتیه قم، شهادت‌طلبی را لازمه ایمان دانست و گفت: باید همانند امام حسین ـ ع ـ به شهادت لبخند زد و از آن استقبال كرد.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه «قل لا اسئلكم علیه اجراً الا الموده فی القربی» بر محبت به اهل بیت و ائمه ـ ع ـ تأكید كرد و آن را افتخاری برای شیعیان دانست و با استناد به حدیثی گفت: این افتخار نباید باعث همانندی اعتقاد ما شیعیان با اعتقادات مرجئه شود. زیرا هیچ‌گاه ایمان از عمل صالح جدا نیست.
وی مرجئه را افرادی دانست كه ایمان و محبت را لازم ولی عمل را مهم نمی‌دانند و گفت: امام صادق ـ ع ـ شما را توصیه می‌كند كه مراقب فرزندانتان باشید، مبادا كه مثل گروه مرجئه شوند.
آیت الله سبحانی در پایان شهادت‌طلبی را برای مؤمن ضروری و لازم دانست و گفت: مرگ برای مؤمن یك مقام معنوی و غذای روح و دیدار محبوب است و مانند امام حسین ـ ع ـ باید به شهادت لبخند زد و از آن استقبال كرد.
منبع : رسا