تبیان، دستیار زندگی
عه نمایش دو نسخه خطی قرآن منسوب به امامان شیعه، حضرت علی(ع) و حضرت امام حسین(ع) در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، با استقبال گسترده بازدیدکنندگان روبرو شده است. این دونسخه که در بخش نوشته‌های قرآنی به نمایش درآمده‌اند، به خط...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش دو نسخه خطی قرآن منسوب به دو امام شیعه

نمایش دو نسخه خطی قرآن منسوب به امامان شیعه، حضرت علی(ع) و حضرت امام حسین(ع) در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، با استقبال گسترده بازدیدکنندگان روبرو شده است.
این دونسخه که در بخش نوشته‌های قرآنی به نمایش درآمده‌اند، به خط کوفی نگاشته شده و در سده سوم هجری کشف شده‌اند. در نسخه خطی منسوب به امام حسین(ع) چند سوره قرآن به خط کوفی روی پوست، کتابت شده و در نسخه خطی منسوب به حضرت علی (ع) نیز آیه‌ای از قرآن روی کاغذ نگاشته شده است.
این نسخه‌ها را موزه کاخ گلستان، به امانت در اختیار دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم قرار داده است.
همچنین بخش «قرآن و انتظار» نمایشگاه قرآن، پایگاه ویژه حضرت مهدی(عج) را راه‌اندازی کرد. این پایگاه با عنوان BM - 313 راه‌اندازی شده و با 114 پایگاه مرتبط با موضوع قرآن و انتظار ارتباط دارد. در این پایگاه علاوه بر آثاری پیرامون مهدویت و قرآن با جستجو در القاب امام زمان(عج)، اطلاعات موردنظر پیرامون مهدویت و قرآن قابل دستیابی است.
پایان‌نامه‌ها و پژوهشهای مربوط به قرآن، آثار مکتوب، پایگاه‌های رایانه‌ای، آثار هنری مربوط به حضرت مهدی(عج) و نیز آیات نازله در مورد دوازدهمین امام شیعه، از دیگر بخشهای این پایگاه است.
ستاد خبری نمایشگاه قرآن گزارش داد، عدد 313 این پایگاه، برگرفته از تعداد یاران امام و حروف M و B به ترتیب بیانگر نام حضرت مهدی (عج) و پایگاه است.
منبع : روز نامه جام جم