تبیان، دستیار زندگی
روز گذشته مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی کشور با انجام 6 بازی پیگیری شد که مهمترین اتفاق صعود استقلال بود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صعود زجر آور استقلال

روز گذشته مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی کشور با انجام 6 بازی پیگیری شد که مهمترین اتفاق صعود استقلال و تراکتورسازی بود.

بخش ورزشی تبیان

استقلال

در اولین بازی روز گذشته قشقایی شیراز در خانه با یک گل مغلوب برق نوین شیراز شد تا شگفتی ساز دور قبل رقابت ها بعد از حذف پرسپولیس نتواند به شگفتی خود در جام حذفی ادامه دهد. در دومین بازی ملوان در خانه میزبان تراکتورسازی بود که این بازی هم با برتری یک- صفر شاگردان قلعه نویی به اتمام رسید. در دقیقه 21 بازی، محمد ایران پوریان توانست قفل دروازه انزلی چی هارا بگشاید.

در ادامه و به خصوص نیمه دوم ملوان چند بار روی دروازه تراکتورسازی خطرساز شد که با عملکرد خوب خط دفاعی و همچنین محمدرضا اخباری، توپ ها دفع شدند. به این ترتیب تراکتور در مرحله بعد به مصاف برق نوین شیراز خواهد رفت. در بازی همزمان دیگر تیم شهر تبریز یعنی ماشین سازی پذیرای تیم متمول خونه به خونه بود که این دیدار با برتری 2- یک ماشین سازها همراه بود. در دقیقه 42 بازی، خونه به خونه ای ها صاحب یک ضربه پنالتی شدند که این ضربه را میثم نقی زاده وارد دروازه اسلامی کرد تا نتیجه کار یک- صفر شود.

ماشین سازان در دقیقه 44 توسط قاسمی نژاد بازی را به تساوی کشاندند. در ادامه حملات ماشین سازان، خونه به خونه ای ها مرتکب یک خطای پنالتی شدند و امین قاسمی نژاد این پنالتی را در دقیقه 71 تبدیل به گل دوم خود و تیمش کرد تا نتیجه بازی 2-یک به سود شاگردان خطیبی شود. در یکی دیگر از بازی های روز گذشته تیم های سایپا و بادران به مصاف هم رفتند. غلامرضا رضایی و حامد شیری در این بازی برای نارنجی پوشان سایپا گلزنی کردند. سایپا با این پیروزی به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی صعود کرد و در این مرحله به مصاف برنده دیدار پدیده و نفت مسجدسلیمان خواهد رفت. در یکی دیگر از بازی ها نفت امیدیه در خانه 2- یک به شهرداری ماهشهر باخت و از دور رقابت ها کنار رفت.

اما در آخرین و مهمترین بازی روز گذشته استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان تیم دسته اولی مس کرمان بود. مس کرمان که با ابراهیم زاده به تهران آمده بود در نیمه اول به مراتب بهتر از میزبان سرشناس خود ظاهر شد. در نیمه نخست، بازی بی برنامه استقلالی ها کاملا به چشم آمد و در نهایت هم تیم پرستاره منصوریان بدون خلق حتی یک موقعیت جدی روی دروازه مس کرمان 45 دقیقه اول را پشت سر گذاشت. در نیمه دوم منصوریان با بیرون کشیدن حق دوست و اضافه کردن اسماعیلی سعی کرد به بازی سرعت دهد اما این تغییر هم به تیم بی برنامه منصوریان کمکی نکرد و بازی استقلال در نیمه دوم هم در سانترها و ارسال های بی هدف خلاصه شد تا در این نیمه هم استقلال نتواند حتی یک موقعیت جدی را روی دروازه حریف دسته اولی خود خلق کند.

در نهایت نیز مس کرمان که به مراتب بهتر و با برنامه تر از استقلال ظاهر شده بود توانست در وقت قانونی به هدف خود برسد و استقلال را در ورزشگاه آزادی متوقف کند تا این بازی هم مثل بازی پرسپولیس و قشقایی به وقت اضافه برود. در نیمه دوم وقت اضافه اتفاقی که استقلالی ها منتظرش بودند رخ داد و تعلل خط دفاع مسی ها، فرار سرعتی محسن کریمی و ضربه تمام کننده این بازیکن پایانی بود بر انتظار 113 دقیقه ای آبی ها برای رسیدن به گل.

به این ترتیب استقلال در مرحله یک هشتم باید به مصاف برنده بازی صبای قم و شهدای گروس بیجار برود.

نتایج جام حذفی

سایپا 2      بادران یک

ملوان صفر     تراکتورسازی یک

نفت امیدیه یک     شهرداری ماهشهر 2

ماشین سازی 2     خونه به خونه یک

قشقایی صفر     برق نوین شیراز یک

استقلال یک     مس کرمان صفر


منبع : خراسان