تبیان، دستیار زندگی
شد آیت الله مكارم شیرازی در دیدار رئیس مركز آمار ایران، آمارگیری درست و دقیق را به نفع جامعه و كشور دانستند. آیت الله مكارم شیرازی در این دیدار گفتند: اگر آمارگیری درست و با دقت انجام نشود، مملكت با مشكل روبه‌رو خواهد شد. ای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیازها و نواقص با آمار گیرى صحیح حل خواهد شد

آیت الله مكارم شیرازی در دیدار رئیس مركز آمار ایران، آمارگیری درست و دقیق را به نفع جامعه و كشور دانستند.
آیت الله مكارم شیرازی در این دیدار گفتند: اگر آمارگیری درست و با دقت انجام نشود، مملكت با مشكل روبه‌رو خواهد شد.
ایشان با تأكید بر كلیدی بودن كار آمارگیری در كشور خاطر نشان ساختند: مطمئناً كار آمارگیری اگر صحیح انجام شود، نیازها و نواقص مشخص شده و به راحتی می‌توان بر مشكلات فائق شد و اگر مردم با اعتماد بیشتر به اهمیت آمار و اطلاعات پی ببرند، اطلاعات درست را ارائه می‌كنند كه این مسئله به نفع جامعه و كشور است.
این مرجع تقلید فرهنگ‌سازی در زمینه آمار را بسیار مهم ارزیابی كردند و گفتند: صدا و سیما و رسانه‌های مختلف باید به وظیفه خود عمل كنند و با تهیه برنامه‌های مختلف اهمیت آمار را برای مردم بیان كنند. مردم نیز بدانند كه اگر آمار و اطلاعات ناصحیح در اختیار مسئولان و آمارگیران قرار دهند، مشكلات بعدی گریبان‌گیر خود آنها خواهد شد.
آیت الله مكارم شیرازی در پایان با قدردانی از خدمات آمارگیری در كشور گفتند: آمارگیران باید با خلوص نیت، دلسوزی، دقت و صحت و حفظ اسرار مردم به تلاش خود ادامه دهند.
منبع : رسا