تبیان، دستیار زندگی
قر محمد سید طنطاوی، رئیس دانشگاه اسلامی الأزهر در بازدید از سازمان فرهنگ، علوم و تربیت اسلامی، ایسسكو، با اشاره به تلاش دشمنان برای خدشه‌دار كردن چهره اسلام در اذهان عمومی دنیا گفت: سازمان‌ها، شخصیت‌ها و احزاب اسلامی مسئولیت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسلمانان باید با دیگران بر اساس نیكى و عدالت رابطه برقر

محمد سید طنطاوی، رئیس دانشگاه اسلامی الأزهر در بازدید از سازمان فرهنگ، علوم و تربیت اسلامی، ایسسكو، با اشاره به تلاش دشمنان برای خدشه‌دار كردن چهره اسلام در اذهان عمومی دنیا گفت: سازمان‌ها، شخصیت‌ها و احزاب اسلامی مسئولیت پاك ساختن اذهان از مطالب بی‌اساس را دارد كه به اسلام نسبت داده شده است.
طنطاوی در این بازدید كه علما و شخصیت‌های اسلامی گوناگونی وی را همراهی می‌كردند طی سخنانی ضمن تقدیر و تشكر از اقدامات سازمان فرهنگ و علوم اسلامی، ایسسكو در زمینه گسترش معارف و ارزش‌های اسلامی و ایجاد وحدت و انسجام بین كشورهای اسلامی در زمینه مسائل آموزشی و تربیتی تصریح كرد: این سازمان زحمات زیادی در عرصه تعلیم و تربیت اسلامی در كشورهای اسلامی كشیده كه نتایج درخشانی نیز داشته است.
طنطاوی در گفت‌وگو با عبدالعزیز التویجری، دبیر كل ایسسكو آخرین تحولات جهان اسلام را بررسی می‌كند و مسائل متعددی را درباره وضعیت كنونی اسلام و مسلمانان در دنیا، چالش‌های پیش روی مسلمانان و كشورهای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. وی در این دیدار تأكید كرد: مسلمانان باید با دیگران روابطی بر اساس نیكی، صلح، همكاری و عدالت داشته باشد و تا هنگامی كه غیر مسلمان بر آنها تجاوز و ظلمی نكرده است و دین آنها را مورد تهاجم قرار نداده، باید با آنها روابط مسالمت‌آمیزی داشته باشد. طنطاوی افزود: اسلام امروزه متهم به دین ترور و خشونت شده است كه كاملاً بی‌اساس و كذب است و دین اسلام از این گونه اتهامات مبری است. شیخ‌ الأزهر خاطر نشان كرد: آنچه در اسلام تشریع شده، دفاع و جهاد است كه كاملاً با مقوله ترور متفاوت است.
منبع : رسا