تبیان، دستیار زندگی
شد شیخ عبد‌الأمیر قبلان، نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان اعلام کرد‌: امام موسی صدر و دو همراهش به هیچ وجه به ایتالیا نرفته‌اند و همچنان در لیبی به سر می‌برند. شیخ قبلان تصریح کرد‌: عده‌ای در روزنامه‌ها با تمسک به وجود گذر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امام موسى صدر همچنان در لیبى میباشد

شیخ عبد‌الأمیر قبلان، نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان اعلام کرد‌: امام موسی صدر و دو همراهش به هیچ وجه به ایتالیا نرفته‌اند و همچنان در لیبی به سر می‌برند.
شیخ قبلان تصریح کرد‌: عده‌ای در روزنامه‌ها با تمسک به وجود گذرنامه و ویزاهای ایتالیایی برای موسی صدر و همراهانش می‌گویند که وی در لیبی نیست و از این کشور خارج شده است در حالی که قضیه گذرنامه و ویزا کاملاً ساختگی و دروغ است.
قبلان ادامه داد‌: من معتقدم معمر قذافی برای سرپوش گذاردن بر عمل خود مبنی بر مخفی کردن امام موسی صدر و دو همراهش سه نفر از اعضای سازمان اطلاعاتش را در لباس امام موسی صدر و همراهانش درمی‌آورد و شخصیت و هویت آنان را جعل می‌کند سپس با تهیه گذرنامه و ویزای ایتالیایی آنها را روانه ایتالیا می‌کند و به این ترتیب این طور وانمود می‌کند که امام موسی صدر در کشورش به سرنمی‌برد.
قبلان تأکید کرد: ما مطمئن هستیم امام موسی صدر و دو همراه ربوده شده‌اش همچنان در لیبی‌اند و در این زمینه بسیاری از دولتمردان لیبی نیز اعلام کرده‌اند که آنها از کشور خارج نشده‌اند.
وی افزود‌: افرادی که صدور ویزاهای ایتالیایی را برای امام موسی صدر مطرح می‌کنند از نقشه فریبنده قذافی غافلند.
نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان در لبنان در پایان تأکید کرد‌: ما تا آخرین لحظه تمامی تلاش خود را جهت مشخص شدن وضعیت رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان و روحانی برجسته عالم اسلام و تشیع بکار می‌گیریم .
منبع : پایگاه شیعه