تبیان، دستیار زندگی
رد آیت الله نوری همدانی روز یكشنبه در جمع طلاب خارجی مدرسه عالی امام خمینی ـ ره ـ بر ضرورت اتحاد مذهبی جهان اسلام تأكید كردند. ایشان در این مراسم اظهار داشتند: عزت و عظمتی كه اسلام دارد مدیون فرهنگ جهاد و شهادت‌طلبی است كه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیعه ظلم ، نفاق و زور را نمى پذیرد

آیت الله نوری همدانی روز یكشنبه در جمع طلاب خارجی مدرسه عالی امام خمینی ـ ره ـ بر ضرورت اتحاد مذهبی جهان اسلام تأكید كردند.
ایشان در این مراسم اظهار داشتند: عزت و عظمتی كه اسلام دارد مدیون فرهنگ جهاد و شهادت‌طلبی است كه در اسلام نهفته است. فرهنگ جهاد و شهادت نیز از ابتدای ظهور اسلام در متن اسلام بوده و هر روز شاهد تقویت و ریشه‌ گرفتن آن هستیم.
آیت الله نوری همدانی افزودند: شیعه ظلم، نفاق و زور را نمی‌پذیرد و هرگز بیگانگان و مستكبران را به رهبری خود بر‌نمی‌گزیند. شیعه همیشه در برابر مزدوران ایستادگی می‌كند.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه بین شیعه و سنی اختلافات زیادی است؛ ولی بنا بر روایات مدارا كردن وظیفه شیعیان است، گفتند: شیعیان همواره باید با ‌محبت و اخوت با اهل سنت همكاری كنند و این دو طایفه نباید با اختلافاتی كه دارند و یا بوجود می‌آورند به استكبار جهانی بویژه امریكا و غرب فرصت سوء استفاده بدهند.
منبع : رسا