تبیان، دستیار زندگی
ست آیت الله هادوی یكشنبه در جمع نمازگزاران مسجد دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به ادامه مبحث مهدویت پرداخت و گفت: لازمه دیدن و شناختن حضرت ولی عصر ـ عج ـ زبان ‌بسته و رفتار عادی است و كسانی كه این همه نمایش و تبلیغ دارند،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لازمه دیدن و شناخت ولى عصر داشتن رفتار عادى است

آیت الله هادوی یكشنبه در جمع نمازگزاران مسجد دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به ادامه مبحث مهدویت پرداخت و گفت: لازمه دیدن و شناختن حضرت ولی عصر ـ عج ـ زبان ‌بسته و رفتار عادی است و كسانی كه این همه نمایش و تبلیغ دارند، نمی‌توانند دیداری داشته باشند.

وی در این مراسم، عبادت را برای قرب الهی كافی ندانست و گفت: ما در بسیاری از اوقات الفاظ را بر زبان جاری می‌كنیم ولی باید دید در روز عمل چقدر این ادعیه‌ها و تسبیحات در عمق جانمان نفوذ كرده است و چقدر قبول داریم كه خداوند ظالم نیست. اگر این گونه باشد، هیچ‌گاه گمان بد نمی‌كنیم كه خداوند در حق ما ظلم كرده باشد. خداوند نیز می‌فرماید من همان موقعیتی را دارم كه در گمان بنده‌ام هستم، یعنی اگر گمان او این باشد كه من به او خیری می‌دهم، خواهم داد و اگر گمان او این است كه من به او شر می‌دهم به او شر خواهم داد. از این رو ما باید به آن مرتبه برسیم كه بگوییم هرچه خداوند خواست خیر است.
آیت الله هادوی با اشاره به نزدیك شدن به لیالی قدر گفت: ما در این ایام باید خود را برای تقدیر الهی آماده كنیم و اگر باورمان شد كه خداوند جز خوبی برای ما نمی‌خواهد و از هر كسی مهربان‌تر و عالم‌تر به نفع ماست آمادگی لازم را برای شب قدر پیدا كرده‌ایم. برای مشخص شدن شب قدر هم نباید در تقویم جستجو كنیم. ابهامی كه در شب قدر وجود دارد برای آنست كه ما آماده باشیم و آمادگی هم تنها به دعا خواندن و بیدار بودن نیست بلكه باید قلبمان آماده باشد و این آمادگی هم از اول ماه حاصل می‌شود. وی اضافه كرد: ما كه این همه خوبی از خداوند دیده‌ایم از چه چیزی نگران هستیم و اگر مشكلی هم هست از خود ما‌ست كه مبادا كاری انجام دهیم كه مانع خیرات الهی شود. مگر ما خیرات و نعمات الهی را در زندگی‌هایمان تجربه نكرده‌ایم، پس باید لطف و رحمت خداوند را باور و یقین كنیم، در این صورت از بركات الهی برخوردار خواهیم بود.
استاد حوزه علمیه قم یكی از نعمات الهی را زیارت حضرت ولی عصر ـ عج ـ دانست و توضیح داد: دیدار با امام عصر ـ عج ـ وادی پرخطری است. دیدار و شناختن ایشان با حكمت غیبت ناسازگار است. البته دیدار با حضرت بر سه قسم است اول اینكه بصورت عمومی ایشان را ببینیم ولی نشناسیم، قسم دوم شخص با حضرت دیدار می‌كند ولی بعد از اتمام ملاقات حضرت را می‌شناسد و قسم سوم دیدارهایی است كه شخص حضرت را می‌بیند و در همان زمان متوجه شخصیت حضرت می‌شود. كسانی می‌توانند به این منزلت برسند كه زبانشان بسته است و رفتارشان طوری نیست كه حكایت از دیدار داشته باشد. وی تأكید كرد: كسانی كه این همه نمایش دارند نمی‌توانند دیدار داشته باشند.
آیت الله هادوی هدف از دیدارهای حضرت حجت ـ عج ـ با تعداد معدودی از افراد را از بین رفتن شك و تردید عده‌ای در مسئله غیبت عنوان و تصریح كرد: هدف از این دیدارها برای كسانی است كه به دلایلی شك‌ و تردیدی نسبت به غیبت پیدا كرده باشند كه با شنیدن این روایات این شك‌ها از بین می‌رود. دومین هدف احتمالاً حضرت در خلال بعضی ملاقات‌ها یك هدایت‌هایی دارند كه در تسهیل شرایط ظهور مؤثر است و سوم دیدارها موجب بوجود آمدن آرامش در برابر نگرانی‌هایی كه برای جامعه دارند، می‌شود.
منبع : رسا