تبیان، دستیار زندگی
مذ آیت الله محمدحسین فضل الله در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیروت با اشاره به اوضاع آشفته عراق گفت: سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی و امریكا مانع تشكیل حكومتی مستقل و‌ آزاد در عراق‌اند. وی پیرامون اوضاع آشفته عراق گفت: انفجا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انفجارهاى متعدد در عراق براى شعله ور كردن درگیریهاى مذ

آیت الله محمدحسین فضل الله در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیروت با اشاره به اوضاع آشفته عراق گفت: سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی و امریكا مانع تشكیل حكومتی مستقل و‌ آزاد در عراق‌اند.

وی پیرامون اوضاع آشفته عراق گفت: انفجارهای متعددی كه در كلیساها و مراكز مسیحی رخ می‌دهد به قصد شعله‌ور كردن درگیری‌های مذهبی و طایفه‌ای در این كشور است كه سازمان‌های اطلاعاتی امریكا و رژیم صهیونیستی پشت پرده آنها هستند.
فضل الله تأكید كرد: اشغالگران با حضور درعراق آشفتگی‌ها، درگیری‌ها و بحران‌هایی را موجب شدند كه در طول تاریخ كم سابقه است. وی گفت: گروگان‌گیری‌های بی‌حساب، سر بریدن‌ها و كشتار‌های روزافزون و دیگر جنایات هولناكی كه هر روز در كشور رخ می‌دهد، نتیجه ناامنی‌هایی است كه امریكا بوجود آورده است.
سید محمدحسین فضل الله هشدار داد: ملت و گروه‌های عراقی بدانند انفجار، كشتار و گروگان‌گیری نه تنها خدمتی به مقاومت نمی‌كند بلكه به این مسئله ضربه می‌زند و موجب حضور طولانی‌تر اشغالگران در كشور می‌شود.
وی در ادامه به وضعیت تأسف‌بار كنونی در فلسطین اشغالی اشاره كرد و گفت: علیرغم جنایات روزافزون رژیم صهیونیستی بر ضد ملت فلسطین شاهد پایداری بیشتر و عزم راسخ‌تر جهت مقاومت از سوی مردم و گروه‌‌های فلسطینی هستم. خطیب جمعه در بیروت افزود: فلسطین ملتی است كه سال‌ها از اقدامات سركوب‌گرانه و ویرانگر رژیم صهیونیستی بوده اما هنوز از مقاومت خسته نشده است و همچنان در برابر غاصبان صهیونیست، راست قامت ایستاده‌اند.
محمدحسین فضل الله تأكید كرد: ملت فلسطین می‌داند كه اشغالگران صهیونیستی با اقدامات وحشیانه خود و با حمایت‌های بی‌دریغ امریكا قصد به زانو درآوردن آنها را دارد و می‌خواهد فلسطینیان در برابر آنها كاملاً تسلیم شوند. وی هشدار داد: مسئله فلسطین در حال تبدیل شدن به جنگی بین مسلمانان و یهودیان است كه اسلام و مسلمانان هدف اصلی این جنگ هستند. وی افزود: گروه‌ها و جمعیت‌های یهودی و مسیحی صهیونیست قصد نابودی كامل ملت فلسطین را دارند و در امریكا نیز خواستار پیروزی كاندیدایی هستند كه بیشترین فشار را بر مسلمانان فلسطین بیاورد.
این روحانی لبنانی در پایان به وضعیت جاری لبنان اشاره كرد و گفت: كشور لبنان هم اكنون وضعیت دشواری را پشت سر می‌گذارند، چرا كه از خارج تحت فشارهای بی‌امانی از طرف امریكاست از داخل نیز مشكلات زیادی در عرصه سیاسی خود دارد كه بسیار نیازمند توجه و عنایت است.
وی هشدار داد: در صورت بی‌اعتنایی به مشكلات و بحران‌ها و پرداختن به مسائلی بی‌اساس و كوچك، اوضاع بحرانی‌تر می‌شود و در تمام زمینه‌ها چه سیاسی چه اقتصادی و چه امنیتی دچار مشكل می‌شویم.
در خطبه اول، وی با تبریك حلول ماه مبارك رمضان به بیان فضائل و بركات این ماه پرداخت.
منبع : پایگاه بینات