تبیان، دستیار زندگی
بیش از 85 درصد زنان در طول عمر خود با سلولیت روبرو خواهند بود. اگر چه سلولیت با اضافه وزن و چاقی در ارتباط است ولی مختص به این گروه افراد نیست و در افرادی که از لحاظ وزنی در محدوده ایده آل هستند نیز قابل مشاهده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گیاهان دارویی مفید در سلولیت (3)

بیش از 85 درصد زنان در طول عمر خود با سلولیت روبرو خواهند بود. اگر چه سلولیت با اضافه وزن و چاقی در ارتباط است ولی مختص به این گروه افراد نیست و در افرادی که از لحاظ وزنی در محدوده ایده آل هستند نیز قابل مشاهده است.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان
روغن کرچک

در مطالب گیاهان دارویی مفید در سلولیت (1) و گیاهان دارویی مفید در سلولیت (2) به بررسی بعضی از درمان های گیاهی موثر پرداختیم. در این مطلب به بیان سایر راهکارها می پردازیم.
سلولیت بیشترین تأثیر را روی زیبایی افراد دارد و از فاکتورهای سنجش سلامتی در افراد محسوب نمی شود. بسته به علت آن مورد بررسی است و ارث و جنسیت تأثیر بسزایی در بروز سلولیت دارد. بیش از 85 درصد زنان در طول عمر خود با سلولیت روبرو خواهند بود. اگر چه سلولیت با اضافه وزن و چاقی در ارتباط است ولی مختص به این گروه افراد نیست و در افرادی که از لحاظ وزنی در محدوده ایده آل هستند نیز قابل مشاهده است. بارداری و استفاده از داروهای جلوگیری از بارداری یکی از علل بروز سلولیت است.
درمان خانگی سلولیت، مجموعه ای از راه های مناسب و بدون عارضه برای کنترل و درمان سلولیت هستند که شما می توانید در کنار سایر درمان های سلولیت برای افزایش سرعت و روند بهبود درمان از آن ها استفاده کنید.

درمان خانگی سلولیت با روغن کرچک

روغن کرچک در تولید کلاژن و الاستین موثر است. روغن کرچک به این دلیل در درمان سلولیت بسیار موثر است که دارای نفوذپذیری بالایی است و یک مرطوب کننده فوق العاده است. برای استفاده از روغن کرچک در درمان سلولیت، این روغن را به دمای بالاتر از دمای محیط (ولرم) رسانده و به مدت بیست دقیقه از آن برای ماساژ قسمت های موضعی که درگیر سلولیت است استفاده کنید. این قسمت ها را به خوبی ماساژ دهید و صبر کنید به مدت یک ساعت روی موضع سلولیت بماند.

اجتناب از مصرف سس تند، تنقلات شور (حتی آجیل های بوداده) و غذاهای سرخ شده برای کنترل سلولیت موثر است، زیرا مصرف این نوع مواد غذایی موجب افزایش سلولیت می شود

بعد به حمام رفته و با آب ولرم شستشو دهید. همزمان می توانید از روش استفاده از کیسه یا برس خشک روی موضع سلولیت در حمام که در مقالات قبل توضیح داده شد استفاده کنید. این کار را تکرار کنید و همزمان از عصاره لیمو، گریپ فروت و سنبل همراه با روغن کرچک بر روی قسمت های سلولیت استفاده کنید.

استفاده از ویتامین E در درمان خانگی سلولیت

ویتامین E در تغذیه پوست بسیار موثر است. ویتامین E پوست شما را سالم و مرطوب نگه می دارد و از بروز مشکلات پوستی از جمله خارش، التهاب، قرمزی و کشش در پوست جلوگیری می کند و در درمان سلولیت می تواند موثر باشد. برای کمک به درمان سلولیت، محل آسیب دیده را با ویتامین E ماساژ دهید.

درمان خانگی سلولیت با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است و به جلوگیری از تجمع چربی و جلوگیری تجزیه کلاژن که در سلولیت بسیار مهم است، کمک بسزایی خواهد کرد. یک قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه را با دو عدد گوجه فرنگی له شده مخلوط کنید. به مدت پانزده دقیقه از این ترکیب برای ماساژ قسمت های سلولیت استفاده کنید. بعد از آن از حمام برای شستشو استفاده کنید. به مرور اثر آن را در درمان سلولیت در نواحی مختلف خواهید دید.

ماهی قزل آلا در درمان خانگی سلولیت

با این که ماهی جزء گیاهان نیست اما به دلیل اهمیتش در این مشکل، به عنوان درمان خانگی در اینجا ذکر شده است. ماهی قزل آلا حاوی چندین آنتی اکسیدان است و از آسیب به سلول ها بخصوص سلول های چربی در سلولیت جلوگیری می کند. علاوه بر این امگا 3 موجود در ماهی قزل آلا به تعمیر بافت سلول، جلوگیری از تولید سموم کمک می کند و در جلوگیری و درمان سلولیت موثر است. ماهی قزل آلا را 4 - 5 بار در هفته استفاده نمایید و لطفاً از سرخ کردن آن اجتناب کنید.

ماهی

توصیه های کلی در کنترل و درمان سلولیت

1- نوشیدن سه لیتر آب به صورت روزانه برای حفظ سلامت پوست لازم است.
2- مصرف ماهی یا کپسول روغن ماهی (دو تا سه بار در هفته) توصیه می شود.
3- رعایت یک برنامه غذایی سالم و منظم که توسط کارشناس تغذیه تنظیم شود برای کنترل سلولیت موثر است.
4- استفاده از مرطوب کننده بر پایه شیر دو بار در طول روز مفید است.

کم آبی بدن از علل اصلی بروز مشکلاتی مانند سلولیت است. عدم مصرف آب کافی، استفاده از نوشیدنی های گازدار و نوشابه سبب افزایش احتمال ایجاد سلولیت می شود

5- رعایت تمرین ورزشی منظم در کنترل سلولیت و عدم وقوع آن بسیار موثر است.
6- کاهش مصرف قند و شکر در جلوگیری از وقوع سلولیت یا کنترل آن مفید است.
7- مصرف عسل، هویج، کلم بروکلی، گندم با گلوتن، پروتئین گوشت به کاهش وقوع سلولیت کمک بسیاری می کنند.
8- اجتناب از مصرف سس تند، تنقلات شور (حتی آجیل های بوداده) و غذاهای سرخ شده برای کنترل سلولیت موثر است، زیرا مصرف این نوع مواد غذایی موجب افزایش سلولیت می شود.
9- کم آبی بدن از علل اصلی بروز مشکلاتی مانند سلولیت است. عدم مصرف آب کافی، استفاده از نوشیدنی های گازدار و نوشابه سبب افزایش احتمال ایجاد سلولیت می شود.


منبع: آوای سلامتی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.