تبیان، دستیار زندگی
شد شیخ جابر الخفاجی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در كوفه در برابر ده‌ها تن از طرفداران مقتدا صدر تأكید كرد: خواسته جریان صدر شركت گسترده همه مردم در انتخابات آینده عراق است. وی تصریح كرد: انتخابات آینده عراق به موجب انتخا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتخابات باید براى همه عراقیها باشد

شیخ جابر الخفاجی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در كوفه در برابر ده‌ها تن از طرفداران مقتدا صدر تأكید كرد: خواسته جریان صدر شركت گسترده همه مردم در انتخابات آینده عراق است.

وی تصریح كرد: انتخابات آینده عراق به موجب انتخاب شدن اعضای مجلس قانون‌گذاری ملی تهیه و تدوین قانون اساسی كشور، بسترسازی برای انتخابات ریاست جمهوری در آینده خواهد شد كه همه باید در آن حضوری چشمگیر داشته باشند.
وی به ضرورت شركت عراقی‌های خارج كشور در انتخابات تأكید كرد و گفت: این حق طبیعی آنان است كه نسبت به سرنوشت كشورشان نظر بدهند و در آن سهیم باشند.
الخفاجی افزود: عراقی‌های خارج از كشور نیز مانند داخل، عراقی هستند و باید حقوق آنها محترم شمرده گردد. وی در ادامه خواستار نظارت سازمان ملل بر انتخابات شد و دخالت این نهاد بین‌المللی در نظارت بر روند انتخابات را بسیار ضروری خواند. در همین حال سخنگوی سپاه المهدی نیز طی سخنانی بر ضرورت پیوستن طرفداران مقتدا صدر و سپاه المهدی به روند سیاسی كشور تأكید كرده را یك اصل در شرایط كنونی توصیف كرده است.

منبع : صوت العراق