تبیان، دستیار زندگی
گ آیت الله اشتهاردی پنج‌شنبه در بیت رهبری در قم ضمن بر شمردن ویژگی‌های ماه مبارك رمضان و بركات این ماه از مردم خواست تا آداب مهمانی الهی را در ماه مبارك رمضان رعایت كنند. وی با اشاره به فضایل ماه مبارك رمضان تصریح كرد: ماه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در مهمانى الهى نباید اقدامى بر خلاف نظر پروردگار صورت گ

آیت الله اشتهاردی پنج‌شنبه در بیت رهبری در قم ضمن بر شمردن ویژگی‌های ماه مبارك رمضان و بركات این ماه از مردم خواست تا آداب مهمانی الهی را در ماه مبارك رمضان رعایت كنند.

وی با اشاره به فضایل ماه مبارك رمضان تصریح كرد: ماه مبارك رمضان بركت است نه تنها بركت مادی بلكه بركت معنوی كه دعا در آن مستجاب می‌شود. ساعات و روزهای آن بهترین ساعت و روزها است و شب‌های آن بهترین شب‌ها، زیرا كه به مهمانی خداوند دعوت شده‌اید و این ضیافت غیر ضیافت‌های انسانی است و ما قدرت درك آن را نداریم.
آیت الله اشتهاردی افزود: در این ماه باید چشم و گوش و زبان خود را در محضر خداوند بدانیم و چشم و دل از غیر خدا بكنیم و چشم و گوش خود را از این وضعیت بد جامعه و از تصاویری كه تلویزیون نشان می‌دهد باز داریم. اگر در این 30 روز دائم این كار را انجام دهیم، جلوگیری از گناه برایمان راحت می‌شود.
وی با بیان اینكه باید از آنچه برای عبودیت خداوند ضرر دارد پرهیز شود، خاطر نشان ساخت: ماه خدا به ما رو آورده آیا ما هم به این ماه روی آورده‌ایم؟ ما باید خوشحال باشیم كه ماه خدا را بار دیگر بعد از یكسال درك كرده‌ایم و خدا را شاكر باشیم كه زكات، خمس می‌پردازیم و كارهای خیر انجام می‌دهیم.
استاد حوزه علمیه قم در خصوص آداب مهمانی الهی متذكر شد: همان طور كه در مهمانی انسان‌ها باید آدابی رعایت شود و غیر از نظر صاحب‌خانه اقدامی صورت نگیرد، در مهمانی الهی نیز نباید اقدامی بر خلاف نظر پروردگار صورت گیرد و آنچه را خداوند مقدر كرده‌اند، بپذیریم و ایراد نگیریم و اگر كاستی و مشكلی است بر خود ایراد بگیریم.
منبع : رسا