تبیان، دستیار زندگی
لا آیت الله اشتهاردی چهارشنبه شب در دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: معنای جمهوری اسلامی این نیست كه در جامعه دروغ، تهمت، بی‌ بندوباری و فساد وجود ندارد، معنای جمهوری اسلامی این است كه قوانین مصوب بر خلاف اسلام نباشد. این استاد ح...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معناى جمهورى اسلامى این است كه قوانین مصوب بر خلاف اسلا

آیت الله اشتهاردی چهارشنبه شب در دفتر رهبر معظم انقلاب گفت: معنای جمهوری اسلامی این نیست كه در جامعه دروغ، تهمت، بی‌ بندوباری و فساد وجود ندارد، معنای جمهوری اسلامی این است كه قوانین مصوب بر خلاف اسلام نباشد.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: مشكلات و معضلات جامعه را به گردن حكومت، نظام، نهادها و سازمان‌هایی همچون آموزش و پرورش و صدا و سیما نباید انداخت، مقصر اصلی والدین هستند. اولیا فقط به مسائل مادی و دنیوی فرزندان خود كار دارند در حالی كه باید به تربیت معنوی و اخروی آنها توجه كنند.
وی ادامه داد: اگر اولیا فرزندان را از مسائل دین و اسلام آگاه نكنند، آن زمان است كه دشمن به راحتی می‌تواند بر فكر جوانان و نوجوانان تسلط یابد و آنها را با تفكرات ضد دینی خود پرورش دهد. آنگاه هرچه آنها بگویند جوانان ما قبول می‌كنند.
آیت الله اشتهاردی گفت: صیادان در كمین نوجوانان و جوانان ما هستند و زمانی كه صید كردند دیگر كاری از دست كسی بر نمی‌آید، فكر آنها را از كار می‌اندازند و كسی نیست كه به سخنان طلاب و روحانیون توجه كند.
وی به جریانات اخیر دزدی كودكان و تجاوز به آنها اشاره كرد و گفت: مقصر اصلی اولیا هستند كه در مراقبت از بچه‌ها و فرزندانشان كوتاه می‌كنند، اگر نسبت به آنها توجه بیشتری می‌كردند، این فجایع پیش نمی‌آمد.
آیت الله اشتهاردی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله تهاجم فرهنگی دشمنان نسبت به جوامع اسلامی و ایران اشاره كرد و گفت: تهاجم فرهنگ ضررش بیشتر از تهاجم نظامی است. اگر حمله نظامی شود یك منطقه خراب می‌شود و به اندازه تهاجم فرهنگی به دین آسیب نمی‌رساند. تهاجم فرهنگی مردم را بی سر و صدا از دین بر می‌گرداند.
وی افزود: در دوران امام ـ ره ـ مسئله ارتباط با غربیان مطرح شد و امام ـ ره ـ اعلام كرد مادامی كه دخالت در امور مملكت نكنند اشكالی ندارد، در آن زمان غربیان قبول نكردند زیرا آنها به دنبا تغییر مملكت بودند و هستند و امام ـ ره ـ هوشیار از این موضوع را مطرح كردند.
وی ادامه داد: الآن هم اگر رهبر جوانان را برای فكر كردن و تولیدات فكری تشویق می‌كند به خاطر آن است كه متوجه نقشه‌های دشمنان است و در سخنانشان تلاش دارند كه جوانان را از دسیسه‌ها آگاه كنند تا اینها گرایش به غرب پیدا نكنند و دین خود را فراموش نكنند.
منبع : رسا