تبیان، دستیار زندگی
ت احمد صافی، نماینده آیت الله سیستانی در كربلا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته كه در مسجد امام حسین ـ ع ـ برگزار شد، تأكید كرد: شركت در انتخابات آینده عراق یك وظیفه شرعی و ملی است. این روحانی شیعه در كربلا تصریح كرد: حضور گس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شركت در انتخابات وظیفه ملى است

احمد صافی، نماینده آیت الله سیستانی در كربلا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته كه در مسجد امام حسین ـ ع ـ برگزار شد، تأكید كرد: شركت در انتخابات آینده عراق یك وظیفه شرعی و ملی است.

این روحانی شیعه در كربلا تصریح كرد: حضور گسترده و چشمگیر مردم عراق در انتخابات یك وظیفه و ضرورتی انكارناپذیر است كه نمی‌توان در آن شكی كرد. وی گفت: همه در برابر برگزاری انتخابات مسئولند و عدم شركت در آن خیانت به وطن به حساب می‌آید. احمد صافی همچنین اعلام كرد: كسی كه از حضور در انتخابات روی گرداند، مستحق جهنم است و خائن به كشور به حساب می‌آید. نماینده آیت الله سیستانی انتخابات را تلاش حقیقی مردم عراق برشمرد و گفت: این مسئله در كشور مهمترین مسئله‌ای است كه مورد توجه همه شخصیت‌ها، احزاب و گروه‌های عراقی است، از این رو نباید آن را كوچك شمرد.
اظهار نظر شخصیت‌های شیعه عراق پیرامون انتخابات و ضرورت حضور در آن در حالی صورت می‌گیرد كه گروه‌ها و احزاب برجسته سنی خواستار عدم مشاركت مردم در انتخابات شدند، چرا كه اشغالگران در كشور حضور دارند. شیخ مهدی الصمیدعی چهره بارز اهل تسنن در عراق تصریح كرده است: تا زمانی كه اشغالگران در كشور حضور دارند، شركت در انتخابات گناه بزرگی است. هیئت علمای مسلمین نیز هشدار داد حملات امریكا به فلوجه باعث امتناع ما از حضور در انتخابات خواهد شد.
منبع : روزنامه صوت العراق