تبیان، دستیار زندگی
حا خطیب جمعه‌ی قم با اشاره به جنایات اسراییل در مورد فلسطینی‌ها گفت: هیچ ننگی برای دولت‌های اسلامی بالاتر از این نیست كه در قلب كشورهای اسلامی اسارائیل به عنوان یك نوزاد غیرمشروع متولد شده، یك كشور را غصب و میلیون‌ها انسان را...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پای هیچ قراردادی كه به ضرر كشور بوده است، امضای یك روحا

خطیب جمعه‌ی قم با اشاره به جنایات اسراییل در مورد فلسطینی‌ها گفت: هیچ ننگی برای دولت‌های اسلامی بالاتر از این نیست كه در قلب كشورهای اسلامی اسارائیل به عنوان یك نوزاد غیرمشروع متولد شده، یك كشور را غصب و میلیون‌ها انسان را از خانه خود بیرون كند.
آیت الله مشكینی طی سنانی در جمع نمازگزاران جمعه‌ی قم با بیان این كه اسراییل با آزار دیگر كشورهای همسایه را نیز تهدید می‌كند، رفتار اسرائیل با فلسطینی‌ها را به رفتار فرعون با قوم حضرت موسی(ع) تشبیه كرد و خاطرنشان كرد كه این مساله به در تقوای كشورهای اسلامی خدشه وارد می‌كند.
وی تاكید كرد كه تنها راه نجات مردم فلسطین امید، شجاعت، شهامت و صبر و استقامت آن‌هاست.
آیت الله مشكینی وضعیت موجود در عراق را بدتر از فلسطین دانست و با بیان این كه مردم عراق نیازمند صبر و شجاعت هستند، انتخابات ریاست‌جمهوری و نزدیكی به نوشتن قانون اساسی در عراق را یادآور شد و تصریح كرد: مردم عراق باید با حفظ وحدت و همراهی با روحانیت زیر نظر آیت الله سیستانی برای خود چاره‌جویی كنند.
وی هم‌چنین با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری افغانستان، گفت: از 16 نفر كاندیدای ریاست جمهوری 15 نفر انصراف دادند، چون تمام راه‌های تقلب در انتخابات را باز می‌دیدند. چون افغانستان در قبضه آمریكاست و آمریكا هرجا پا بگذارد فساد و تقلب و كشتار و چپاول همراه خود می‌آورد. شاهد تقلب در انتخابات افغانستان بودیم و خوش به حال كسانی كه آرزوی دیدن این غول بیابانی را در ایران داشتند.
خطیب جمعه‌ی قم هم‌چنین با اشاره به بحث انرژی هسته‌یی گفت: اروپا و آمریكا متحد شده‌اند كه ایران فعالیت هسته‌یی خود را كنار بگذارد، آنان می‌گویند ایران نباید قدرت هسته‌یی داشته باشد و اگر به سوخت احتیاج پیدا كرد، ما به ایران كمك می‌كنیم مثل این است كه بگویند ایرن گندم نكارد و هر موقع لازم شد برای او گندم می‌فرستیم كه این حرف غلط است.
وی خاطرنشان كرد: كشور فرانسه 58 نیروگاه اتمی فعال دارد و این در حالی است كه ایران را از داشتن نیروگاه هسته‌یی منع می‌كنند. این‌ها جواب منطقی ندارند، اروپایی‌ها نمی‌توانند بگویند ما دم آمریكا هستیم و ما را می‌جنباند، چرا كه دم خودش نمی‌جنبد.
آیت‌الله مشكینی خطاب به ملت ایران تاكید كرد كه كشورها كفر با شما موافق نیستند و نمی‌خواهند كشوری با اراده‌ی مذهبی و مستقل داشته باشید.
خطیب جمعه قم با اشاره به گرانی‌های اخیر این سوال را مطرح كرد كه چرا باید در سالی كه به نام سال پاسخگویی نامگذاری شده است، هر روز قیمت‌ها بالا برود و مردم ندانند برای مهار گرانی‌ها از چه كسی درخواست كنند.
وی با بیان این كه بعضی از مردم هر گرانی و نابسامانی در كشور را به گردن روحانیت می‌گذارند، گفت: واقعا بی‌انصافی است، كار مملكت عمدتا بر دست دولت است و این گناه است كه تمام گرانی‌ها و نابسامانی‌ها را به روحانیت نسبت دهیم و اگر در دولت روحانی‌ای وجود دارد و كاری انجام می‌دهد مربوط به خود اوست نه روحانیت.
مشكینی افزود: هر كجا خیر و پیروزی و سعادتی برای استقرار و اقتصاد كشور بوده، روحانیت با اخلاص در آن جا مشاهده شده و در پای هیچ قراردادی كه به ضرر كشور بوده است، امضای یك روحانیت عالم و برجسته را نمی‌بینیم.
منبع : ایسنا