تبیان، دستیار زندگی
مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران از اکران طرح های «راه حل خودمونی» با موضوع اقتصاد مقاومتی، توجه به تولید ملی و رفع بیکاری و تولید شغل در سطح شهر تهران خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اکران طرح های"راه حل خودمونی" در سطح شهر تهران

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران از اکران طرح های «راه حل خودمونی» با موضوع اقتصاد مقاومتی، توجه به تولید ملی و رفع بیکاری و تولید شغل در سطح شهر تهران خبر داد.

بخش اجتماعی تبیان
طرح های راه حل خودمونی

محسن پیرهادی با بیان این مطلب گفت: نیاز امروز کشور حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی است و با توجه به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" و تاکیدات ایشان بر این امر، وظیفه دستگاه های مختلف دولتی و حاکمیتی، بخش ها و نهادهای عمومی، خصوصی و آحاد مردم آن است که هر کدام کار ما به ازای خودشان را در جهت تحقق این شعار انجام دهند.

محسن پیرهادی با بیان آن که ما هم به عنوان یک دستگاه فرهنگی، وظیفه خودمان را ترویج این گفتمان می دانیم تصریح کرد: با عزم و اراده ای که در سازمان ما وجود دارد و با کارهای پژوهشی که در مجموعه بسیج و در شورای فکر فرهنگی بسیج شهرداری تهران صورت گرفته است، به دنبال تاثیرگذاری در این قضیه هستیم. وقتی می گوییم اقدام و عمل، یعنی نمی خواهیم به شعار و مبانی بسنده کنیم و باید اتفاقی بیفتد.

وی اضافه کرد: به همین منظور ما پیام هایی را تولید و در فضای شهر منتشر کرده و در معرض دید مردم قرار می دهیم. این پیامها بعضاً بسته های بصیرتی-سیاسی و یا بسته های بصیرتی-فرهنگی هستند که همه به نوعی در سبک زندگی مردم تاثیر مستقیم دارند.

پیرهادی با اشاره به اکران طرح های "راه حل خودمونی" در شهر تهران خاطر نشان کرد: این طرح ها با عنوان "راه حل خودمونی" در قالب ۷ طرح و با همکاری معاونت فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین تولید شده است. این طرح ها حاصل ایده پردازی مشترک بین ما و معاونت فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین است که تعداد زیادی کار توسط هنرمندان تولید و از بین آنها چند طرح انتخاب و تصمیم به اکرانشان گرفته شد.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران گفت: به نظر ما نگاهی نو در پردازش هنری این موضوع وجود دارد. هم شعارهای خوبی انتخاب شده است و هم کار هنرمندانه ای صورت گرفته است که البته باید ببینیم تاثیرش در جامعه به چه میزان است.

وی موضوع اقتصاد و بیکاری را موضوعی اساسی امروز کشور دانست و ابراز داشت: ما امروز شاهد آن هستیم که مطالب و مسائل مختلفی توسط رسانه ها، دولتمردان و یا فعالین سیاسی و فرهنگی مطرح می شود و شاید هر کدام از آ نها در جایگاه خودش اهمیت  داشته باشد و البته می دانیم بعضی هم اهمیت چندانی ندارد و به خاطر اهداف سیاسی در جامعه رها می شود. اما موضوع اساسی در کشور موضوع اقتصاد و بیکاری است که در این طرح ها برجسته سازی شده است. یعنی اگر صنایع داخلی ما چرخش نچرخد، کارگرها هستند که بیکار می شوند و تولیدات داخلی که بازار خود را پیدا کرده بودند، بازار خود را از دست می دهند؛ که متاسفانه از این جهت گرچه نا امید نیستیم، اما در وضعیت مطلوبی به سر نمی بریم.

پیرهادی گفت: از چای گرفته تا گوشت وارداتی که در این طرح ها هم به آ نها پرداخته شد، اگر تولید داخلی را بر تولیدات خارجی که بعضا بی کیفیت هم هستند ترجیح دهیم تعداد زیادی شغل تولید خواهیم کرد و از تعداد زیادی شغل نیز محافظت خواهیم کرد. اما اگر بر عکس این عمل کنیم و صرفا با یک نگاه جا افتاده که مثلا چای خارجی که با اسانس و رنگ و قیافه و طعم بهتری پیدا می کند را بر چای داخلی خودمان که به صورت ارگانیک با دست کارگر ایرانی تولید شده است ترجیح دهیم، آن کشاورز و آن کارخانه چای سازی با انتخاب غلط ما در سبد خانوار، به تعطیلی و بیکاری کشیده می شود.

وی مخاطب برخی از این طرح ها را مسئولین تصمیم ساز و تصمیم گیر کشور عنوان کرد و افزود:  در برخی از این طرح ها لزوما مردم مخاطب نیستند و بعضاً مسئولین و کسانی که در مصدر تصمیم گیری هستند مد نظر می باشند. به عنوان مثال در یکی از کارها به بحث قاچاق اشاره شده است ، موضوعی که سال هاست که به اقتصاد ما ضربه وارد می کند و مقام معظم رهبری نیز مسئولین امر را مورد توبیخ قرار داده اند. ولی متاسفانه تا به امروز مسئولین حساسیت خوبی را از خود نشان نداده اند. هم مسئولین باید نسبت به آن آگاه شوند و نسبت به آن مورد مطالبه قرار بگیرند و هم مردم باید در نوع رفتار اقتصادی و سبک زندگیشان آن را در نظر بگیرند و هم به صورت مطالبه از مسئولین نهادینه شود که نیاز به یک کار فرهنگی بیشتر و مستمر دارد.

پیرهادی گفت: آدرس غلط به مردم ندهیم، اگر نمی تواتنیم مشکل بیکاری را درست کنیم، حداقل به بیکاری دامن نزنیم. وقتی نگاه به بیرون از مرزها باشد این گونه مشکل کار حل نخواهد شد. این طرح ها بیانگر ارتباط مستقیم استفاده از تولید ملی، تولید شغل و حفاظت از شغل های موجود است. لذا با هر حذف و بی توجهی که نسبت به تولید ملی در سبد کالا انجام دهیم، شغلی را از بین خواهیم برد.



منبع:خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .