تبیان، دستیار زندگی
ساعت 20 چهارم آبان ماه سالجاری ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه مترو شوش به دو پسر جوان که ملبس به لباس مشکی و فاقد هر گونه آرم و علائم نظامی، مشکوک شده و با تحت نظر قرار دادن آنها، دریافتند که متهمان در حال بازرسی بدنی یکی از مسافران هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باند اخاذان مامورنما مترو پایتخت متلاشی شد

ساعت 20 چهارم آبان ماه سالجاری ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه مترو شوش به دو پسر جوان که ملبس به لباس مشکی و فاقد هر گونه آرم و علائم نظامی، مشکوک شده و با تحت نظر قرار دادن آنها، دریافتند که متهمان در حال بازرسی بدنی یکی از مسافران هستند.

بخش اجتماعی تبیان
اخاذان مامورنما مترو

سرهنگ علی راقی روز دوشنبه با اشاره به اجرای طرح شناسایی و کنترل افراد مشکوک در ایستگاه های مترو شهر تهران افزود: ساعت 20 چهارم آبان ماه سالجاری ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه مترو شوش به دو پسر جوان که ملبس به لباس مشکی و فاقد هر گونه آرم و علائم نظامی، مشکوک شده و با تحت نظر قرار دادن آنها، دریافتند که متهمان در حال بازرسی بدنی یکی از مسافران هستند.
وی با تاکیدبر اینکه ماموران قلابی مجهز به تجهیزات پلیسی نظیر بی سیم و دستبند بودند، تصریح کرد: این 2 متهم با تهدید و ارعاب سعی داشتند از طعمه خود مبالغی وجه نقد دریافت کنند که در این زمان ماموران پلیس مترو وارد عمل شده و آنها را دستگیر کردند.
سرهنگ راقی ادامه داد: در بازرسی از متهمان به نام های «مهران» 25 ساله و «منصور» 22 ساله، 2دستگاه بی سیم، 2 رشته دستبند، 2 دستگاه شوکر، 2 عدد باطوم فنری و یک دستگاه موتورسیکلت شخصی مجهز به چراغ گردان کشف شد.
فرمانده یگان انتظامی پلیس مترو تهران در مورد شگرد این 2 اخاذ از شهروندان گفت: متهمان برخی از مسافران را به بهانه اقدامات مجرمانه به خیابان های اطراف برده و به محض کشف موارد ممنوعه نظیر حمل سلاح سرد پس از اخاذی، آنها را رها می کردند.
وی با بیان اینکه 2 متهم سعی داشتند که با معرفی خود به عنوان ماموران حفاظت یکی از شرکت ها پلیس را گمراه کنند، گفت: درحالی که پلیس مشغول بررسی جزئیات پرونده و اعمال مجرمانه این 2 متهم بود، مرد جوانی خود را به ایستگاه پلیس مترو رساند و ضمن معرفی خود به نام 'ارسلان' با نشان دادن یک قطعه کارت شناسایی نیروی انتظامی مدعی شد که مسئول این 2 نفر است؛ اما پس از استعلام از مبادی ذیربط مبنی بر صحت و سقم ماجرا مشخص شد که کارت فوق جعلی است و هیچ گونه وجاهت قانونی ندارد.
سرهنگ راقی خاطرنشان کرد: با توجه به اطلاعات به دست آمده، شواهد و قرائن موجود دال بر فعالیت مجرمانه متهمان و نیز اعترافات صریح آنان به بیش از 20 فقره سرقت و اخاذی از مسافران، ماموران بلافاصله وی را که سرکرده باند جاعلان مامورنما بود، دستگیر و به همراه پرونده متشکله جهت کشف سایر جرایم شان و نیز شناسایی شکات احتمالی در اختیار ماموران کلانتری 117 جوادیه قرار دادند.
وی در پایان با بیان اینکه ماموران پلیس مترو همانند سایر ماموران ناجا ملبس به لباس فرم نیروی انتظامی همراه با آرم و علائم نظامی هستند، از شهروندان خواست برای جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب، در صورت مواجهه با افرادی که خود را پلیس، مامور ادارات و یا شرکت های حفاظتی و مراقبتی معرفی می کنند حتما از آنان کارت شناسایی معتبر و در صورت لزوم حکم ماموریت از آنان بخواهند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله موضوع را از طریق تلفن 110 و یا با مراجعه به مقرهای پلیس مستقر در ایستگاه های مترو موضوع را به پلیس اعلام کنند.



منبع:www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .