تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با تاکید بر بهبود شرایط برگزاری الکامپ نسبت به سال گذشته این نمایشگاه را فرصتی برای حضور دولت با هدف اعلام دستاوردهایش و همچنین حمایت از استارت آپ ها با رعایت کیفیت حضور آن ها اعلام کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

الکامپ 95 با وعده حضور پررنگ دولت و استارت آپ ها

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با تاکید بر بهبود شرایط برگزاری الکامپ نسبت به سال گذشته این نمایشگاه را فرصتی برای حضور دولت با هدف اعلام دستاوردهایش و همچنین حمایت از استارت آپ ها با رعایت کیفیت حضور آن ها اعلام کرد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

نشست خبری الکامپ 95

در نشست خبری الکامپ با اشاره به چگونگی حضور خارجی ها بیان کرد: با وجود اجرایی شدن برجام شرکت های خارجی هنوز بلاتکلیف هستند و اعلام حضور خود را به بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موکول کرده اند و ما درباره این موضوع نمی توانیم کاری کنیم.

وی با بیان اینکه از دیگر پارامترهای مهم الکامپ این است که دولت می تواند فعالیت هایش را به مردم اعلام کند، افزود: الکامپ تنها نمایشگاهی است که دولت می تواند حضور پیدا کرده و دستآوردهایش را مبنی بر اینکه چقدر کار شهروندان را تسهیل کرده اعلام و سرویس هایش را در نمایشگاه عرضه کند.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با بیان اینکه دولت می خواهد وزارت خانه ها و دستگاه ها درگیر نمایشگاه الکامپ باشند، گفت: سال گذشته رئیس جمهور در نمایشگاه الکامپ حضور نداشت، اما با توجه به اینکه امسال وزرا می خواهند عملکرد دولت را نشان دهند، در حال برنامه ریزی هستیم که آقای روحانی برای افتتاحیه نمایشگاه امسال و یا در روزهای برگزاری حضور داشته باشند.

سعادت با اشاره به میزان تقاضای شرکت ها برای حضور در الکامپ، بیان کرد: امسال دولت حدود 3400 متر فضا دارد و کامیون هایی نیز از چین و کشورهای دیگر حضور دارند و علاوه بر اینها حدود 5000 متر تقاضا داریم که حجم بسیار زیادی است.

وی ادامه داد: ما در مجموع 22 هزار متر فضا داریم که حدود 5000 متر برای دولت و خارجی ها و باید 50 هزار متر تقاضا را در 17 هزار متر باقی مانده تقسیم کنیم و از روز شنبه اعلام می شود که هر شرکت در کدام سالن و چند متر فضا خواهد داشت. البته سیاست ما مشارکت همگانی شرکت ها است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با تاکید بر وجود رجیستری برای ورود به سالن های الکامپ گفت: اگرچه هنگام ورود از درب اصلی نمایشگاه بین المللی به دلیل ازدحام جمعیت جلوی مردم گرفته نمی شود، اما برای ورود به سالن ها رجیستری خواهیم داشت.

سعادت موضوعی بودن مسیرها و سالن ها را از دیگر پارامترهای موجود دانست و بیان کرد: با هماهنگی صنف، شرکت های سخت افزاری، نرم افزاری، شبکه ای، امنیت و بخش هایی که دارای موضوع مشابه هستند در یک سالن جا می گیرند تا بازدید کنندگان بتوانند راحت تر به بخش های مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به استارت اپ ها و حضور آن ها در الکامپ خاطرنشان کرد: موضوع حضور استارت اپ ها برای اولین بار سال گذشته اجرا شده بیش از 80 استارت اپ در سالن 18 برگزار شد و همه از آن راضی بودند، همه هزینه ها را نیز سازمان نظام صنفی متقبل شده بود و از طرف دولت حمایتی نداشت. امسال نیز این حضور بهتر خواهد بود و قصد داریم بخشی از برگزیدگان را به CeBIT ببریم.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با بیان اینکه برای امسال زمینه حضور 100 تا 150 شرکت نوپا را فراهم می کنیم، ادامه داد: حمایت از صنعت نوپا بخش آی تی کاری است که ما وظیفه خودمان می دانیم و نمایشگاه الکامپ فرصتی است که بگوییم بحث برنا پروری و کمک به جوان ها تنها حرف نبوده است.

سعادت با بیان اینکه هرکسی با پرداخت پول می تواند غرفه بگیرد، افزود: منظور ما از اینکه می گوییم، می خواهیم برای استارت اپ ها کاری کنیم به معنی حمایت از آن ها از طرف سازمان است، البته این حمایت به معنی سرویس رایگان به همه نیست بلکه بخشی از این حمایت به صورت رایگان و بخشی به صورت تخفیف و بخشی جایزه مالی برای حمایت از آن ها است. با حمایت آقای ستاری - معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری - فرصت برای ما بیشتر فراهم است.

وی ادامه داد: این حمایت با نگاه به متقاضیان و لیاقت آن ها از امکانات است و ما خواهیم حضور این استارت اپ ها با کیفیت همراه باشد و قرار نیست کمتر از پارسال نیرو بگذاریم.