تبیان، دستیار زندگی
مهدی فردقادری با بیان اینکه از سال ها پیش دغدغه ساخت «جاودانگی» را داشته است، از دشواری های ساخت این اثر سینمایی گفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساخت «جاودانگی» دغدغه چندین ساله من بود

مهدی فردقادری با بیان اینکه از سال ها پیش دغدغه ساخت «جاودانگی» را داشته است، از دشواری های ساخت این اثر سینمایی گفت.

بخش سینما و تلویزیون تبیان
title

شامگاه یکشنبه ۹ آبان ماه مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «جاودانگی» به کارگردانی مهدی فردقادری و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی با حضور برخی از هنرمندان در سینما فرهنگ برگزار شد.

بنابراین گزارش در ابتدای این مراسم مهدی فردقادری ضمن تشکر از عوامل این فیلم سینمایی گفت: سال ها پیش یک فیلم ۱۱ دقیقه ای سکانس- پلان ساختم که موفق به کسب جوایز زیادی شد به همین دلیل ترغیب شدم که یک فیلم بلند از آن بسازم. چند بار اقدام به ساخت آن کردم اما امکان اینکه بتوانم این فیلم بلند را بسازم میسر نشد تا اینکه سال گذشته موفق به ساخت سکانس- پلان «جاودانگی» شدم.

وی با تشکر از جواد نوروزبیگی که تهیه‌کنندگی این اثر را برعهده گرفت، بیان کرد: عوامل این فیلم در به نتیجه رسیدن آن همراهی بسیاری کردند.

سپس آنا نعمتی از بازیگران «جاوانگی» بیان کرد: جواد نوروزبیگی بسیار ما را در طول ساخت این فیلم حمایت کرد، البته باید بگویم که مهدی فردقادری از سال ها قبل دغدغه ساخت «جاودانگی» را داشت به طوری که ۱۰ سال روی آن کار کرد.

وی افزود: مدت زمان این فیلم سه ساعت و ۴۵ دقیقه بود اما با توجه به اینکه سینماها به چنین فیلم های بلندی سانس نمی دهند، جوادنوروز بیگی پیشنهاد داد که زمان آن کم شود به همین دلیل مدت آن کاهش پیدا کرد.

نعمتی با اشاره به نحوه ساخت «جاوانگی» بیان کرد: ما حدود یک سال تمرین کردیم به طوری که هر بازیگری اپیزود مربوط به خودش را تمرین می کرد با این وجود به نظر من فیلم بر اساس فیزیک و ریاضی ساخته شد.

این بازیگر در پایان صحبت های خود گفت: ساخت فیلم سکانس- پلان در فضای باز ساده تر است، ولی در فضای بسته قطار کار دشوارتر می شود، به هر حال برای من تجربه بسیار هیجان انگیزی بود به خصوص اینکه کار با یک کارگردان جوان بسیار لذت بخش است.

در ادامه مراسم جواد نوروزبیگی تهیه کننده این اثر با اشاره به اینکه چندین بار است که آثارش در گروه «هنر و تجربه» اکران می شوند، اظهار کرد: این برای چهارمین بار است که فیلم های من در گروه «هنر و تجربه» به نمایش در می آیند، مشوق من باشید تا باز هم در حوزه فیلم های هنری و تجربی فیلم بسازم.


منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .