تبیان، دستیار زندگی
ود آیت الله واعظ طبسی در دیدار با فرهیختگان و نخبگان علمی، فرهنگی و ورزش مدارس امام رضا ـ ع ـ مسجد را فراتر از یك محل عبادت، كانون نشر افكار و معارف اسلامی دانست. نماینده رهبر معظم انقلاب در استان خراسان در این بازدید با اع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسجد، كانون نشر افكار و معارف اسلامی محسوب می‌شود

آیت الله واعظ طبسی در دیدار با فرهیختگان و نخبگان علمی، فرهنگی و ورزش مدارس امام رضا ـ ع ـ مسجد را فراتر از یك محل عبادت، كانون نشر افكار و معارف اسلامی دانست.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان خراسان در این بازدید با اعلام اینكه به بركت انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از محافل علمی دنیا حضور فعال دارد، گفت: در رژیم سابق، امكانات بسیار محدودی به آموزش و پرورش تعلق می‌گرفت و آنها همواره در برابر غرب و پیشرفت غربی‌ها آن چنان مقهور و خودباخته بودند كه هیچ شخصیت و هویتی برای خود احساس نمی‌كردند.
تولیت آستان قدس رضوی در ادامه افزود: امروز انقلاب اسلامی ایران ملتی متكی به فرهنگ و تمدن خود تربیت كرده كه همه جریانات فكری و سیاسی دنیا در برابر عظمت آن زانو زده‌اند.
آیت الله واعظ طبسی ضمن توصیه به جوانان، استفاده مطلوب از موقعیت‌های موجود را مد نظر قرار داد و گفت: انتظار انقلاب از جوانان این است كه با ایمان، اراده، اخلاق و دل پاك، با عزمی راسخ و با عشق به كشور و رهبری از این انقلاب حفاظت كنید، زیرا امروز انقلاب از آن شما و به دست شماست و مشكلات آن باید به دست شما حل شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تأكید كرد: اگر در گذشته اسلام، نوابغ و نخبگان ما معدود به ابوعلی سینا و فارابی بود، امروز جوانان نوآور، خود‌باور و برخوردار از استعدادهای درخشان نیاز علمی جامعه ما را در همه زمینه‌ها تأمین خواهند كرد.